اخبارخارجی

آمار استفاده از گوشی های هوشمند در کشورهای مختلف

آوای سنت : عربستان سعودی، مالزی و چین در صدر کشورهایی هستند که بالاترین میزان اعتیاد به گوشی های هوشمند را دارند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،تعداد کاربران گوشی های هوشمند در سراسر جهان در حال افزایش است که لزوماً به معنای افزایش زمان استفاده از آنها است، در مقابل، تنها مطالعات کمی در سطح جهانی در مورد موضوع اعتیاد به این دستگاه ها انجام شده است.

محققان کانادایی تجزیه و تحلیل آماری را با ترکیبی از مطالعات علمی متعدد در مورد استفاده از گوشی های هوشمند با تمرکز بر جوانان انجام دادند. نتایج نشان داد که استفاده مشکل ساز از گوشی های هوشمند در سراسر جهان در حال افزایش است.

بر اساس این پژوهش،چین، عربستان سعودی و مالزی بالاترین میزان استفاده از گوشی های هوشمند را داشتند در حالی که آلمان و فرانسه کمترین میزان استفاده را داشتند.

محققان دانشگاه مک گیل در مونترال کانادا،در تحقیق خود از داده‌های گوشی‌های هوشمند ۳۴۰۰۰ شرکت کننده از ۲۴ کشور جهان بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ استفاده کردند.

بریتانیا در بین ۲۴ کشور رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داد، در حالی که ایالات متحده در رتبه ۱۸ قرار گرفت.

این گروه در مقاله تحقیقاتی منتشر شده در مجله Computers in Human Behavior می‌گوید: ما تحلیلی از استفاده مشکل‌ساز از گوشی‌های هوشمند با تمرکز بر جوانان انجام دادیم.

محققان ادامه دادند: «استفاده مشکل‌زا از گوشی‌های هوشمند بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ در سراسر جهان افزایش یافت و ما انتظار داریم این روند ادامه یابد.

این تیم ۸۱ مطالعه قبلی منتشر شده در مورد استفاده نوجوانان و بزرگسالان از تلفن را بررسی کردند که همگی بر اساس مقیاس اعتیاد به گوشی هوشمند (SAS) بودند.مقیاس اعتیاد به گوشی هوشمند پرکاربردترین معیار اعتیاد به گوشی های هوشمند است.

سن شرکت کنندگان از ۱۵ تا ۳۵ سال متغیر بود (زیرا آنها تمایل بیشتری به صرف زمان بیشتری روی صفحه نمایش دارند و بالاترین میزان مالکیت گوشی هوشمند را دارند)، اگرچه میانگین سنی کلی ۲۸.۸ سال بود و بیشتر شرکت کنندگان زن (۶۰٪) بودند.

محققان به هر کشور امتیازی را برای استفاده مشکل ساز از گوشی هوشمند اختصاص دادند که از ۱۰ تا ۶۰ متغیر بود. چین با امتیاز ۳۶ از ۶۰ در بالاترین رتبه قرار گرفت.

ایران با امتیاز ۳۱.۵۲ در رتبه ششم قرار گرفت و کانادا (بر اساس نمونه برگرفته از دانشگاه مک گیل) نیز با رتبه هفتم، ترکیه در رتبه هشتم و مصر با امتیاز ۲۹.۵۴ از ۶۰ رتبه بسیار بالایی دارند.

محققان بر این باورند که توضیح احتمالی برای این تفاوت ها ممکن است هنجارهای اجتماعی متفاوت و انتظارات فرهنگی پیرامون اهمیت ارتباط منظم از طریق تلفن های هوشمند باشد.کشورهایی که کمترین مشکل را در استفاده از گوشی هوشمند دارند، آلمان و فرانسه، «فردی و از نظر فرهنگی جدا هستند»، بنابراین ممکن است چنین استانداردهایی را به اشتراک نگذارند.

به طور کلی، نتایج نشان می‌دهد که استفاده مشکل‌ساز از گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان در حال افزایش است که ممکن است «عواقب روانی» داشته باشد.

محققان نتیجه گرفتند: از آنجایی که سازمان‌ها معیارهای عینی مانند مالکیت گوشی‌های هوشمند و زمان صفحه نمایش را دنبال می‌کنند، ارزیابی جنبه‌های ذهنی و پیامدهای روان‌شناختی این شیوع نیز مهم است

این تیم امیدوار است که این یافته‌ها به محققان و سیاست‌گذاران برای شناسایی و پیش‌بینی استفاده مشکل‌ساز از گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان کمک کند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن