اخبارخارجی
موضوعات داغ

ترک های تحریم روسیه در کشورهای غربی

آوای سنت : نیویورک تایمز: آمریکا و متحدانش از شکست تحریم ها علیه روسیه ناامید شده اند.

به گزارش نیویورک تایمز، روسیه در جنگ خود علیه اوکراین دستاوردهایی به دست آورده است اما ایالات متحده و متحدانش از قیمت بالای انرژی، تورم و هزینه های زندگی رنج می برند.پس از چهار ماه جنگ در اوکراین، کشورهای متحد علیه روسیه با درد اقتصادی فزاینده‌ای روبه‌رو هستند

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،این گزارش افزود: مقامات آمریکایی چنین می گفتند که در صورت حمله روسیه به اوکراین، سیستم مالی روسیه آسیب خواهد دید و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مارس به خود می‌بالید که تحریم‌ها اقتصاد روسیه را درهم می‌کوبد و روبل به عنوان پول ملی روسیه،نابود خواهد شد.

اما درآمدهای نفتی روسیه به دلیل افزایش قیمت نفت خام به بالاترین حد خود رسید. وپس از کاهش در ماه فوریه، روبل این هفته در برابر دلار به بالاترین حد خود در ۷ سال گذشته رسید.

با این حال، مقامات دولت بایدن می گویند که اقتصاد روسیه در حال متحمل شدن خساراتی است که با گذشت زمان بدتر می شود به خصوص که محدودیت های صادرات فناوری به روسیه مانع از رشد تدریجی صنایع فضایی این کشور می شود.

روز پنجشنبه، سخنگوی کاخ سفید گفت که رهبران گروه هفت کشورهای صنعتی در اجلاس سران خود درباره طرح‌های جدید برای فشار بیشتر بر اقتصاد روسیه بحث خواهند کرد.

این گزارش می افزاید که تعداد کمی از مقامات دولت بایدن انتظار داشتند که تحریم ها به توقف فوری جنگ منجر شود. اما دولت و همتایان اروپایی آن نیز فشارهای اقتصادی را که اکنون با آن روبرو هستند پیش بینی نمی کردند.

علیرغم تضمین های اولیه مبنی بر اینکه تحریم ها صادرات انرژی روسیه را تحت تاثیر قرار نمی دهد، آمریکا از آن زمان،واردات نفت روسیه را ممنوع کرده است و اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده است که قصد دارد واردات خود را تا ۹۰ درصد در سال جاری کاهش دهد.

در نتیجه این اقدامات، قیمت انرژی در ایالات متحده و اروپا افزایش یافته است، به طوری که قیمت هر گالن بنزین معمولی در برخی از ایالت های ایالات متحده به ۵ دلار رسید.

این گزارش پیش بینی می کند که جمهوری خواهان از افزایش هزینه های زندگی در انتخابات میان دوره ای آتی سود خواهند برد. پایان تابستان همچنین دمای هوا را در اروپا به دلیل افزایش هشدارها مبنی بر قطع گاز طبیعی مسکو کاهش خواهد داد.

در یک تحول دردناک، تحریم‌ها، به چین به عنوان بزرگ‌ترین رقیب استراتژیک آمریکا، اجازه می‌دهد تا مقادیر زیادی نفت را با قیمت‌های بسیار پایین خریداری کند، زیرا روسیه به دنبال مشتریانی است که مایل به جبران درآمد از دست رفته هستند.

این گزارش به افزایش تورم و هزینه زندگی در آمریکا با سرعتی سریعتر از آنچه مقامات کاخ سفید انتظار داشتند اشاره کرد.

در این گزارش آمده است که اکنون سوال اصلی این است که آیا صبر در برابر تحریم ها در پایتخت های غربی رو به اتمام است؟ بایدن هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این موضوع در اجلاس G7 مورد بحث قرار خواهد گرفت.

یک موضوع رو به رشد در واشنگتن و پایتخت های اروپایی که کرملین از نزدیک به آن نظارت می کند، احتمال اختلاف نظر شدید میان سیاست گذاران در مورد تحریم های بیشتر است.

روز دوشنبه، ینس پلوتنر، مشاور سیاست خارجی اولاف شولز، صدراعظم آلمان، گفت که آلمانی ها نیاز به گفتگوی جدی در مورد موضوع جالب و مرتبط با رابطه طولانی مدت این کشور با روسیه دارند. این سخنان او به طور گسترده به عنوان نشانه ای از رویکرد آشتی جویانه تر با مسکوتعبیر شد.

در این گزارش به نقل از جرارد دبیبو، محقق ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن و افسر ارشد سابق اطلاعاتی آمریکا در زمینه مسائل اقتصادی، آمده است که آمریکا به محدودیت‌های سیاسی تحریم‌ها رسیده است و ممکن است تحریم‌های جدید ضروری نباشد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن