اخبارخارجی

تلاشهای دختران مسلمان برای اشتغال زنان محجبه

آوای سنت : دو دختر در فرانسه وب سایتی را برای کمک به اشتغال زنان محجبه راه اندازی کردند و موفق شدند ده ها نفر را استخدام کنند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، دو مسلمان فرانسوی وب سایتی را برای کمک به زنان محجبه در یافتن شغل راه اندازی کرده اند و به این زنان برای کار در بخش خصوصی مشاوره می دهند.کارفرمایان در این کشور آزادند تا به بی طرفی مذهبی پایبند باشند اما بخش دولتی با سخت گیری های خود داشتن حجاب را ممنوع کرده است

روزنامه بریتانیایی تایمز به نقل از یاسمین درواز(۲۱ ساله)که بنیانگذار وب سایت حجاب شغلی است،نوشت:زنان مسلمانی که می خواهند درخواست اشتغال بدهند و همزمان حجاب خود را حفظ کنند قادر به شناسایی شرکت هایی نیست که در این زمینه ممانعتی ندارند،در نتیجه،بسیاری از آنها برای شغل موردنظر درخواست می دهند،اما وقتی متوجه می شوند که نمی توانند مشغول به کار شوند شوکه می شوند.

یاسمین و همکارش هانیه الشیخ (۱۹ ساله) این سایت را با هدف ناامید نشدن زنان محجبه به دلیل مشاغلی که آنها را مجبور به انتخاب بین حجاب و کار می کند، ایجاد کردند.

وب سایت حجاب شغلی تنها شرکت‌هایی را نشان می‌دهد که در زمینه استخدام کارمندانی که نمادهای مذهبی دارند سختگیری نمی کنند.

این دو دختراین اطلاعات را یا به صورت شفاهی یا از بخش منابع انسانی شرکت ها به دست می آورند،همچنین مشاغلی که آنها پیشنهاد می‌کنند مشخص است که آیا به کارمندان مسلمان مهلت می‌دهند تا نماز بخوانند یا خیر.

یاسمین و هانیه می گویند:زنان مسلمان زیادی را می شناسند که احساس می کنند برای تامین معاش خانواده خود مجبورند ارزش های خود را به خطر بیاندازند.هانیه می‌افزایدکه ما دائماً از زنان پیام‌هایی دریافت می‌کنیم که به ما می‌گویند طاقت برداشتن حجاب را در مقابل همکاران خود ندارند.البته این ما را ناراحت می کند،زیرا توهین بزرگی است

علیرغم موانع ایجاد شده،این دو دختر از تابستان گذشته که وب سایت خود را راه اندازی کردند،موفق شدند برای بیش از ۱۰۰ زن مسلمان شغل ایجاد کنند.

آنها هر روز شغل جدید ارسال می کنند اما با بیش از ۳۰۰۰۰ دنبال کننده در اینستاگرام،توییتر و تیک تاک، آنها نمی توانند پاسخگوی همه تقاضاها باشند که بسیار زیاد است.

به گزارش روزنامه،این دو دختر می گویند بخش های بازاریابی و حوزه کار دیجیتال برجسته ترین بخش هایی هستند که اشتغال زنان محجبه را می پذیرند.در حالی که جستجوی کار در زمینه های سنتی مانند بانکداری یا منابع انسانی و مشاغلی که نیاز به تعامل مستقیم با مشتریان دارند دشوارتر است.

یاسمین و هانیه گفتند که از زمان راه‌اندازی سایت مورد انتقاد شدید قرار گرفته‌اند، به‌ویژه از سوی راست افراطی که از اسلامی‌سازی فرانسه انتقاد می‌کند.هانیه گفت:ما با نفرت شدیدی مواجه شدیم،اما این کارها مانع ما نمی شود،حتی اگر برای مدتی احساس ترس کنیم.

در اکتبر گذشته،دادگستری اروپا تصمیمی را در مورد پوشش زنان در محل کار صادر کرد و گفت که شرکت‌های اتحادیه اروپا می‌توانند حجاب را ممنوع کنند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن