اهل سنت ایرانعمومی

آخرین وضعیت بیماران کرونایی مریوان از زبان مدیر شبکه بهداشت

آوای سنت: در آخرین روز از سال ۹۸ همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی طبق آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در شهرستان مریوان تنها پنج نفر به ویروس کرونا مبتلا شده بودند که از این تعداد یک نفر فوت کرده بود.

با شروع تعطیلات ۱۵ روزه و بسته شدن اکثر مغازه ها و علی رغم ایجاد محدودیت های بیشتر از سوی مسولین شهرستان مربوان، آمار مبتلایان با وجود ماندن مردم در خانه ها به کاهش قابل قبول نرسید، طوری که از ۲۹ اسفند ۹۸ تا ۱۴ فروردین سال‌جاری آمار مبتلایان به کرونا از ۵ نفر به ۱۸ تن و آمار فوتی ها از یک نفر به ۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

اکنون و با به پایان رسیدن تعطیلات نوروزی و آغاز بکار ادارات و احتمالا بازگشایی تعداد بیشتری از فروشگاه ها خطر جدی مردم شهرستان مریوان را تهدید می کند.
به علاوه زمزمه بازگشایی احتمالی مدارس و دانشگاه ها نیز بر ابعاد نگرانی ها افزوده است.

در این باره ایوب غلامی مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان در گفتگو با سایت آوای سنت وضعیت آن شهرستان را نسبت به هفته های گذشته نگران کننده خواند و گفت: همانطور که از قبل پیش بینی کرده بودیم متاسفانه شاهد افزایش مبتلایان هستیم.

وی افزود: تاکنون تعداد ۳۵ نمونه گیری ویروس کرونا در سطح شهرستان انجام شده است که از بیست و نه موردی که جواب تست شان اعلام شده است، هجده مورد بطور قطع به بیماری کرونا مبتلا شده بودند که از میان این تعداد ده نفر بهبود پیدا کردند. سه نفر کماکان بستری هستند و متاسفانه پنج نفر هم فوت شده اند. ضمنا پاسخ شش مورد آزمایش هنوز اعلام نشده است
.
غلامی تصریح نمود: وضعیت مریوان بحرانی است، به نحوی که ویروس کرونا به میزان بیشتری در محلات شیوع یافته و از مردم درخواست می کنیم تا همکاری لازم را مراقبین سلامت داشته باشند. کسانی که علائم بیماری کرونا در آنها مشخص است، نباید بترسند، زیرا مراجعه فوری افراد بیمار به مراکز درمانی در روند درمان مهم و موثر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان تاکید کرد: کسانی که قرنطینه شدند از جمله افراد درجه یک و مرتبطین با مبتلایان مدت قرنطینه خانگی را حتما رعایت نموده و در مکان های عمومی حضور پیدا نکنند.
بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آمار فوت شدگان بیماری کرونا در این استان به ۷۲ تن رسیده است که سقز با ۲۴ نفر فوتی، بالاترین آمار را در بین شهرستان های استان یاد شده بخود اختصاص داده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن