اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

آخوند کر: دشمنان حیای اسلامی را هدف قرار داده اند

آوای سنت: آمام جمعه اهل سنت بندرترکمن مد شدن بی حیایی را دلیل بسیاری از ناهنجاری ها در میان قشر جوان دانست.

به گزارش آوای سنت، عبدالرحمان آخوند کر در مراسم فارغ التحصیلی تعدادی از طلاب حوزه علمیه نور سیمین شهر، ایمان به وحدانیت را از صفات نجات بخش افراد با ایمان از عذاب اخروی دانست و گفت: خدای متعال برای اهل ایمان طبقات بهشت را با بهترین نعمات و بی نظیرترین امکانات فراهم نموده است. هر شخصی که ایمان به توحید داشته باشد، یقیننا نبوت و معاد را نیز باور دارد و بدون شک متقی و پرهیزکار شناخته خواهد شد. توصیف بهشت از روی زمین برای کسی که هنوز آن را ندیده است غیرممکن می باشد، زیرا هر چه بیشتر از زیبایی های آن تعریف و تحسین شود باز هم کم است.

طبق وعده باریتعالی بدون شک همه اهل ایمان رنگ و روی بهشت را خواهند دید، اما ایمان داشتن به تنهایی نمی تواند متضمن رفتن به بهشت به حساب آید و برای هر شخصی چه ایمان دار و چه اهل غیر ایمان محاسبه اعمال انجام خواهد شد. اهل غیر ایمان و پیروان ادیان و مذاهب گذشته گرچه بنابر اعتقادات شان خود را جزو افضل ترین مخلوفات روی زمین می شمارند، اما فراموش نکنیم که دین برحق از زمان نبی مکرم اسلام تا قیام قیامت دین ما مسلمان است و سایر انبیا نیز در زمان خود به این مسئله قویا اشاره داشته اند.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن ارادات اهل ایمان به ایام میلاد نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم را نقطه قوت دنیای اسلام در برابر تبلیغات مسموم شرق و غرب خواند و افزود: آنچه که امروز اقدامات مبلغین ادیان مختلف را با وجود تزریق همه امکانات و منابع مالی خنثی می کند، میلاد آن حضرت به عنوان رساترین تبلور در تاریخ بشریت می باشد که با سرور و شادی مسلمانان تجلی میابد. تعصب به دین و تعصب به ساحت مقدس نبی اکرم فعلی نیکو و پسندیده است که اگر این تعصب در ما وجود نداشت و چنانچه در برابر اقدامات توهین آمیز به شخصیت رسول گرامی اسلام بی تفاوت عمل می کردیم، چه بسا دشمنان پا را از این هم فراتر می گذاشتند.

آخوند کر لازمه ایمان را در حیای اسلامی خواند و خطاب به جوانان اظهار داشت: متاسفانه امروز حیا در جوامع ما کم رنگ شده است و خصوصا جوانان کم سن و سال از این مسئله دور افتاده اند. مد شدن بی حیایی و افتخار به آن در معاشرات و رفتارها از درجه آدمیت و اشرف بودن انسان به عنوان بهترین مخلوق کاسته و زمینه های سقوط به مرز هلاکت را موجب می شود. انسانهای بی ایمانی که صفت حیا را در زندگی خود بکار نمی گیرند، از منظر باریتعالی مانند حیوانات و بلکه از آنها نیز پست تر هستند. از نشانه های ضعف ایمان در جامع و خصوصا در نزد برخی اقشار جوان این است که  به جای خویشتنداری در امور مختلف عجله کرده و بسادگی خود را گرفتار مشکل و مصیبت می کنند.

آخوند کر نفس سرکش و اموال شهوانی را در همه انسان ها به یک اندازه توصیف کرد و عنوان نمود: اشخاص با تقوا و متقی نیز مانند سایر مردم دارای نفس هستند و در معرض آسیبها و گرفتاری قرار دارند، لیکن آنها به جای تسلیم شدن به هوای نفس، تسلیم تصمیم عقل می شوند و به همین خاطر در نزد اذهان عمومی محترم و گرامی می باشند. تفاوت افراد با تقوا با سایر بندگان این است که آنها باریتعالی را همواره شاهد و ناظر بر اعمال خود می بینند و بشدت از عذاب روز قیامت می هراسند. به فرموده پیامبر گرامی اسلام، حیا از ایمان حاصل می گردد، لیکن بی شرمی از مصادیق ظلم می باشد و هتک حرمت به شریعت و مقدسات را به بار می آورد.

این عالم اهل سنت متذکر شد: غربی ها گرچه نتوانستند آسیبی به دین ما برسانند، اما حربه ایشان در زمان کنونی، تربیت مبلغین جوان از میان دختران و پسران مسلمان برای ترویج فرهنگ شان در خاک کشورهای اسلامی است تا از این اقشار بعنوان تابلوی اعلانات تولیدات مبتذل شان استفاده کرده و دین و دیانت را از میان ببرند. ایمان و حیا کامل کننده یکدیگر هستند. انسان با حیا کسی است که خود را از ربا، زنا، فعل حرام و دیگر نمونه های رایج دور نگه می دارد. نظام الهی برای این است که بتوانیم چند صباحی را با ایمان زندگی کرده و نعمت ها را صرف اعمال ناشایست نکنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن