اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

آزادی بیان نباید بهانه ای برای توهین به مقدسات باشد

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس:کشورهای اسلامی در مقابل توهین به مقدسات اسلامی باید به شدت عکس العمل نشان دهند.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در سخنان پیش از نماز جمعه ۹ آبانماه با اشاره به اینکه؛ امروزه دنیا با دو معضل مهم کرونا ویروس و تفرقه افکنی بین ادیان مواجه است، اظهار داشت:
آزادی بیان با توهین به مقدسات و اعتقادات با هم بسیار فرق دارند. هتک حرمت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم (ص) و توهین رئیس جمهور این کشور به مقدسات دینی مسلمین سوء استفاده از آزادی بیان و عملی تفرقه افکنانه است.
آخوند عبدالکریم جاور تصریح کرد: اقتصاد کشور فرانسه و ملل غربی به منابع و به تجارت با کشورهای اسلامی وابسته است و اگر جهان اسلام در پاسخ به اهانت کنندگان کالاهای آن کشور را تحریم کنند چرخ اقتصاد آنان از حرکت خواهد ایستاد.

وی با قرائت آیه هٌمَزَه و بیان روایاتی از هجرت مسلمین به کشور حبشه در صدر اسلام اظهار داشت: محور اصلی و الگوی ادیان توحیدی یگانگی خداوند است و نزدیکی به این اصل بشارت دهنده احترام متقابل و دوری از آن زمینه ساز تفرقه و توهین بین ادیان خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز روز بیداری مسیحیان است، اظهار داشت: مسیحیان باید نسبت به عملکرد تفرقه افکنانه برخی تصمیم گیران خود تامل کنند و دیدگاه خود را نسبت به ادیان توحیدی تغییر و اصلاح نمایند.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس شیوع کرونا ویروس را از دیگر معضلات حیاتی جامعه عنوان کرد اظهار داشت: مهمترین توصیه های پزشکان جهان در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری در درجه استفاده از ماسک و سپس رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی است.

آخوند جاور با اشاره به اینکه نزدیک به دو ماه است وضعیت استان از حالت قرمز به زرد برگشته ، تصریح کرد: به گفته مدیران و کارشناسان ستاد مبارزه با بیماری کرونای استان، چنانچه مردم به توصیه های این ستاد توجه نکنند، با توجه به روند رو به رشد ابتلا مردم اوضاع وخیم تر شده و دوباره به وضعیت قرمز خواهد برگشت.

وی از مردم شهرستان و استان گلستان خواست؛ جهت پیشگیری از ابتلا و یا خدای ناکرده فوت عزیزانتان مقررات و پروتکل های بهداشتی را در منزل، محل کار و سطح شهر کاملا رعایت کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن