اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

آغاز هر دعایی باید همراه با ذکر نام رسول‌الله باشد

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت شهر گله‌دار در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اهمیت دعا و راز و نیاز کردن با خدا گفت: زمانی دعا مقبول است که انسان اصرار بورزد و یقین به اجابت داشته باشد.

شیخ مصطفی نوری، امام جمعه اهل سنت گله‌دار در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: دعا برای این نیست که انسان پاسخی بشنود، بلکه همین عدم استجابت و عدم پاسخ، اوج استجابت است.

وی تصریح کرد: متاسفانه ما برای رفع مشکلات و از بین بردن تلخی‌های زندگی دعا می‌کنیم، اما آن دعایی که اصل عبادت است دعای رفع مشکلات زندگی و برطرف کردن مطالبات دنیوی نیست، بلکه دعایی است که انسان‌ها با خدایشان راز و نیاز می‌کنند و انس برقرار می‌کنند.

امام جمعه اهل سنت گله‌دار افزود: خدا دوست دارد که با بندگانش حرف بزند، راز و نیاز کند و ما هم با او صحبت کنیم.

شیخ نوری خاطرنشان کرد: آغاز هر دعایی باید همراه با ذکر نام رسول‌الله باشد و کسی می‌تواند با خدا راز و نیاز کند که تکبر و خودبینی را از خودش دور کرده باشد.

وی اظهار داشت: یکی از شرایط دعا، ایمان و عمل صالح است، انسان باید با خضوع، خشوع و اخلاص دعا کند و امید داشته باشد که خدا دعایش را پذیرفته است.

امام جمعه اهل سنت گله‌دار تصریح کرد: زمانی دعا مقبول است که انسان اصرار بورزد و یقین به اجابت داشته باشد.

شیخ مصطفی نوری گفت: موانعی که باعث می‌شود دعا مستجاب نشود، کارها و خوراک حرام است.

وی خاطرنشان کرد: مال حرام، گناه و ظلم و ستم از جمله عواملی هستند که باعث می‌شود خداوند صدای انسان را نشنود و درخواست‌اش را استجابت نکند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن