اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

اتحاد دنیای اسلام ضرورت حیاتی منطقه

آوای سنت: استاد مدرسه دینی سلطان العلما قشم، اتحاد جهان اسلام و خصوصا در خاورمیانه را ضروری ترین نیاز امروز امت اسلامی دانست.

به گزارش آوای سنت، شیخ عبدالله دریایی در حاشیه دیدار جمعی از عما و نخبگان اهل سنت با رئیس جمهور، طی گفتگو با خبرنگار ما، اسرائیل را دشمن قسم خورده و دیرینه جهان اسلام خواند و گفت: قرآن کریم تنها کتاب هدایتگر و نجات بخش انسان مومن از دام اهریمن است که به امت مسلمان درباره اسلام ستیزی یهود سخن می گوید. همچنین نبی مکرم صلی الله علیه وآله وسلم نیز به امت سفارش می کند که خود را از مکر و حیله ملت یهود دور نگه بدارند.

خشم و کینه ای که یهود از اسلام دارد در آغاز نبوت و در دوران خلافت بارها نمود پیدا کرده است. زمانی که بیت المقدس توسط مسلمانان باز پس گرفته شد، یهود توان نبرد با قوای متحد اسلامی را نداشت، اما کینه و عداوت خود از مسلمانان را نسل به نسل ادامه داد و در زمان اشغال فلسطین دیدیم که چگونه خشم شان را دیوانه وار بر سر زنان و کودکان بی دفاع خالی کردند.

از این رو مسلم بدانیم که اسرائیل برای خاورمیانه یک غده سرطانی به حساب می آید و هیچگاه خیرخواه پیروان کتاب آسمانی و آئین نبوی نخواهد شد.
شیخ دریایی، بسیاری از صدمات وارده به امت مسلمان طی نیم قرن اخیر را در اختلافات، دشمنی ها و جنگ و ستیزهای ویرانگر مرتبط دانست و افزود: قدر مسلم بیشترین سود از این اختلافات را اسرائیل می برد. اتاق فکر رژیم صهیونیستی برنامه برقراری مناسبات با حکام عربی منطقه و دامن زدن خصومت بر علیه ایران را مناسب ترین راه برای رسیدن به اهداف خود می داند. با این حال ملت های بیدار خاورمیانه به کسانی که هویت و شناسنامه اسرائیلی دارند، اعتنا نمی کنند و این درسی است که به آنها در میادین مختلف داده می شود.

سال ها نبرد و مبارزه مردم فلسطین با دست های خالی، سال ها تحمل درد آوارگی و سال ها نثار خون در راه وطن و حراست از مسجد الاقصی شرایط را به جایی رساند که اکنون اسرائیل از کنترل مقاومت اسلامی درمانده شده است.

استاد مدرسه دینی سلطان العلما قشم، اتحاد جهان اسلام و علی الخصوص ممالک خاورمیانه را ضروری ترین نیاز امروز امت اسلامی برشمرد و یادآور شد: وحدت شعاری مشکلی از امت را حل نخواهد کرد. رسول الله و اصحاب ایشان در هر پنج وقت نماز یکدیگر را ملاقات می کردند. آنها برای بررسی مسائل روز نشست ترتیب می دادند. در اعیاد به خانه های اهل ایمان می رفتند. جشن ها را عمومی برگزار کرده و در زمان مصیبت غمخوار همدیگر می شدند. آن بزرگان به وحدت عملی اعتقاد داشتند و اگر هدف شان وحدت با شعار بود، هرگز نمی توانستند رسالتی را از پیش ببرند.

شیخ دریایی با ابراز خرسندی از اهتمام دولت برای بها بخشیدن به اهل سنت تاکید کرد: اهل سنت شایستگی آن را دارند که سهم بیشتری در پست های مدیریتی به خود اختصاص دهند. میزان حمایت دولتی از برخی مراکز اسلامی اهل سنت مستقر در استان ها به نسبت مدارس و حوزه های فعال دینی و همچنین جمعیت طلاب و علما ناچیز می باشد و نیاز به بازنگری دارد.

گنجاندن جشنواره وحدت از سوی دولت، هر سال به میزبانی یکی از استان ها حرکتی زیبا و شایسته خواهد بود و اهل سنت نشان داد که از چنین برنامه هایی استقبال بعمل می آورد. استانداران بویژه در مناطق سنی نشین بودجه هایی را برای انجام همایش های استانی اختصاص دهند تا نمایش بهتری از تبلور وحدت به انعکاس و نمود عینی برسد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن