اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

از فرزندانتان غافل نشوید

مولانا فضل الله رئیسی

آوای ستت: امام جمعه اهل سنت و مدیریت مجتمع علوم دینی نعمان بن ثابت ساربوک قصرقند از خانواده ها خواست نسبت به تربیت فرزندان خود از هیچ تلاشی فرو گذار نورزند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت مولانا فضل الله رئیسی در گفتگو با خبرنگار ما با توجه به ایام تعطیلات تابستانی و اوقات فراغت دانش آموزان مدارس، اهمیت تعلیم و تربیت نسل رو به رشد را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز و در روزگاری که تجملات دنیوی و پیشرفت تکنولوژی دنیا را تحت تاثیر خود گذاشته است بچه‌ها هرچه بزرگتر می‌شوند از دین فاصله بیشتری می‌گیرند.

وی افزود: بچه های ما نسبت به گذشته تغذیه خوبی دارند، ولی محبت کافی و صحیح دریافت نمی‌کنند و از فضای خانوادگی پر مهر محروم‌ هستند. امروز دیگر مثل گذشته‌ها نیست. در همان لحظه که از فرزندتان غافل هستید، هزار فکر و اندیشه پوچ و باطل ذهنش را دگرگون می کند و هزار صحنه زشت از جلوی چشمانش می‌گذرد و هزار و یک کار بیهوده وقت با ارزش او را تباه می‌کند.

مولانا رئیسی متذکر شد: بچه‌هایی که ماه‌ها و سال‌ها از عمرشان را بدون هر گونه نصیحت و برنامه تربیتی به سر می‌برند از منظر دین آینده معلوم و مشخصی نخواهند داشت. اگر والدین بچه‌ها آنها را بر اساس محبت الله متعال و رسول گرامی صلی‌ الله ‌علیه‌ وآله وسلم تربیت نکنند و نقاط قوت آنها را شناسایی و تقویت و نقاط ضعفشان را نیز برطرف ننمایند،

امام جمعه ساربوک قصرقند با بیان اینکه والدین فقط با خرید لباس‌های نو و دادن پول توجیبی و به جا گذاشتن ارث فراوان نمی‌توانید نسبت به فرزندان ادای دَین نمایند بیان نمود: پدر و مادر در برابر آنها مسئول هستند و تا پانزده سالگی باید دلبندان خود را بخوبی تربیت کنند، وگرنه مقصر خواهند بود.

مدیر مجتمع علوم دینی نعمان بن ثابت قصرقند تاکید کرد: نباید به فرزندان خود بگوییم که وقت نداریم و فرصت نمی‌کنیم. خود را فریب ندهیم و برای شانه خالی کردن از این مسئولیت خطیر ادعا نکنیم که در حق آنان کوتاهی نکرده‌ایم. نباید همه امور تربیتی و پرورش آنها را به عهده معلم و مدرسه بگذاریم. فرصت نکردن و وقت نداشتن و کار زیاد بهانه‌های پوچ هستند.

مولانا رئیسی تصریح ورزید: صحابه رضی ‌الله ‌عنهم کشورهای مختلف را فتح می‌کردند و سپس به نزد فرزندانشان برمی‌گشتند و دلشان را به‌دست می‌آوردند و به خوبی تربیت شان کرده و به آنان دین و اخلاق می‌آموختند. هر پدری باید بداند که تربیت بچه‌ها فقط بر عهده مادر نیست. پدر هم نقش اساسی و بسیار مهمی دارد. بچه‌ها به هر دو نیاز دارند، پس نباید کار کردن و تامین نفقه و رزق و روزی را بهانه قرار دهند.

امام جمعه قصرقند زندگی با عنوان کردن اینکه زندگی ها پیچیده‌تر شده و فتنه‌ها و اسباب انحراف بسیار افزایش پیدا کرده اند خاطرنشان ساخت: بچه‌ها بسیار بیشتر از گذشته نیاز به تربیت، حمایت و مراقبت دارند والدین را مخاطب قرار داده و اظهار داشت: وقتی که به خانه برمی‌گردید بچه‌هایتان را در آغوش بگیرید و به آنها محبت کنید. با خوشرویی و نوازش، به آنان احساس آرامش و اطمینان بدهید. با آنها بازی کنید و برایشان قصه‌های آموزنده تعریف کنید و به حرف‌هایشان گوش بدهید. به خاطر آنها گوشی‌هایتان را کنار بگذارید و اوقات به‌یادماندنی و پرباری را در کنارشان بگذرانید.

مولانا رئیسی همچنین گفت: برای تربیت صحیح جگرگوشه‌هایتان از هیچ تلاشی فروگذار نکنید.اگر آنها را بخوبی تربیت کرده و از ایشان انسان‌های صالح و شایسته از بسازید. تربیت بهتر و با ارزش‌تر از هر ثروتی است. هر دعای خیری که پس از مرگ برایمان می‌شود با ارزش‌تر از تمام این کارهای کم‌ اهمیتی هستند که ما را از انجام آنها دور می‌کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن