اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

استقبال از آزادی دو عالم دینی کورد اهل سنت

احسان عثمانی از سنندج

آوای سنت : بر اساس گزارش کانال هم اندیشان نیوز ماموستا لقمان امینی و ماموستا ابراهیم کریمی از علمای شاخص کورد که در هفته های گذشته و در بحبوحه حوادث اخیر بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

این دو عالم دینی با استقبال مردم دیار خود به نزد خانواده و دوستان خود برگشته و مطالبه مستمر فعالان اهل سنت درباره آزادی آنها تحقق پیدا کرد.

در ایام دهه فجر و همزمان با اعلام عفو رهبر انقلاب درباره افراد بازداشت شده در حوادث اخیر، بسیاری از فعالان سیاسی و رسانه ای اهل سنت ایران درخواست داشتند که این روند عفوT شامل حال علما و فعالان اهل سنت در مناطق مختلف نیز گردد.

الحمد الله این مطالبه پاسخ داده شد و بدنبال آزادی برخی از جوانان در روزهای گذشته ،اکنون علمای شاخص نیز یکی پس از دیگری به نزد خانواده و شاگردان خود برمی گردند.

بدیهی است آزادی این عالمان بزرگوار باعث تقویت رضایت مندی عمومی شده و زمینه مناسبی را برای وحدت و انسجام ملی فراهم خواهد کرد.

بنده به عنوان یک فعال رسانه ای کورد ضمن استقبال از این روند امیدوارم که روزها و هفته های سخت سپری شده برای مناطق مختلف کشورم دیگر تکرار نگردد.

از خداوند می خواهم فراوانی نعمت را بر مردمان این سرزمین ارزانی دارد.

انتظار از مسئولان نیز این است که با درک واقعی از شرایط جامعه، در مسیر بهبود شرایط معیشتی و اجتماعی مردم در مناطق مختلف و بویژه مناطق مرزی گام بردارند.

خداوند متعال روزهای خوش را از مردم این دیار نگیرید انشاالله.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن