اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

اسرائیل بزرگترین دشمن اسلام

ضرورت وحدت امت اسلامی در برابر مخاطرات

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت سمیع آباد، اسرائیل را بزرگترین دشمن اسلام و لکه ننگی درخاورمیانه خواند.

به گزارش آوای سنت، مولانا سمیع الله برزگر یکی از مشکلات دنیای اسلام را چند دستگی میان طوایف، قبایل و و سران حکومت های اسلامی دانست و گفت: اسلام مانند اقیانوس بسیار بزرگی می ماند و کوچکترین واحد آن را رودخانه هایی تشکیل می دهند که انتهایشان به دریاها و اقیانوس های پهناور در سایه امن الهی وصل می شوند. طوایف و قبایل نیز که با فرهنگ های مختلف و رسوم مربوط به خود در چهارگوشه این سرزمین بزرگ هر یک با گویش متفاوت و تحت مجموعه اقوام زندگی می کنند. بنابراین پیکره دنیای اسلام بیشمار از طوایف و اقوامی هستند که اسلام را به عنوان دین برتر برگزیده و به نبی مکرم اسلام بعنوان آخرین پیامبر ایمان دارند.

وی در این باره افزود: آنچه که حفظ و تقویت وحدت میان امت را بیش از گذشته مسلم می گرداند، فتنه ها و آشوب های دشمنانی است که در زمان های مختلفی از تاریخ بر علیه مسلمانان تاخته و سعی در ایجاد شکاف و چند دستگی میان امت دارند. در موسم حج ابراهیمی مومنین برای پاک شدن از گناهان از هر قوم و طایفه به دور خانه خدا گرد هم آمده و با خلوص و نیت مثال زدنی برای چنگ زدن به ریسمان الهی از خود و همه وابستگی های دنیوی فارغ می شوند. این عالی ترین وحدتی است که قرآن کریم نیز بر آن تاکید می کند.

مولانا برزگر، اسرائیل را بزرگترین دشمن اسلام و لکه ننگی درخاورمیانه خواند و یادآور شد: آمریکا و متحدان اروپایی این کشور سالیانه مبالغ هنگفتی را برای جا انداختن فرهنگ صهیونیسم در خاک یک سرزمین مقدس اسلامی صرف می کنند، اما دیدیم که با گذشت بیش از نیم قرن از تشکیل این رژیم جعلی، نه تنها نتوانستند نام فلسطین را از روی نقشه جهان حذف کنند، بلکه هر زمان که اسرائیل آغازگر جنگ بر علیه مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین بود، پس از مدتی شکست را پذیرفته و در میان ملت ها منفورتر از گذشته گردید.
وظیفه حفاظت از قدس و مسجد الاقصی تنها شامل یک ملت و یا چند کشور نمی شود، بلکه همه مسلمانان در پیشگاه خدای متعال مسئول هستند تا از مسجدالاقصی و آرمان های فلسطین پاسداری نمایند.

امام جمعه اهل سنت شهر سمیع آباد اظهار داشت: اگر حمایت آمریکا و متحدانش از رژیم صهیونیستی نبود، ملت فلسطین به تنهایی کافی بودند تا نگذارند هیچ سرباز اسرائیلی در خاک آن قدم بزند، ولی متاسفانه کشورهای مسلمان انسجام لازم را با یکدیگر ندارند و براحتی اجازه می دهند تا حرمت مسجدالاقصی شکسته شود. قرآن کریم وحدت مسلمین را لازمه پیروزی بر اهریمن شیطان پرست می داند و همه ما باید در عمل پیرو یک مکتب و آیین باشیم. باید بین حرف تا عمل را کاهش دهیم، زیرا تا زمانی که همه امت در برابر اسرائیل قد علم نکنند موفقیت دور از دسترس خواهد بود.

مولانا برزگر یکی از الزامات وحدت عملی در کشور را برگزاری همایش مذاهب و اقوام برشمرد و خاطر نشان ساخت: بدون شک همایش وحدت اسلامی که همه ساله در ایام میلاد رسول گرامی صلی الله علیه وآله وسلم برگزار می شود یک رکن اساسی و حرکت رو به جلو است و نیاز داریم تا صدای وحدت امت اسلامی را در داخل کشور و خارج از مرزهای سرزمین اسلامی طنین انداز نماییم.

عملا ثابت شده است که دشمنان از وحدت کشورهای اسلامی وحشت دارند و به خوبی می دانند که اگر امت مسلمان وحدت را فارغ از مرزها تعریف کرده و بدون در نظر گرفتن قوم، رنگ و نژاد یار و همراه یکدیگر باشند، هیچ نیرویی نخواهد توانست به خاک سرزمین اسلامی آسیب برساند. تردیدی وجود ندارد که اختلافات جریان دارند. بی تفاوتی نسبت به یکدیگر، دژخیمان را قدرتمند تر کرده و سایه چند دستگی را گسترش داده است.

آسیب های خطری که منافقین در لباس میش به پیکره اسلام وارد می کنند بیش از جنگ در میدان عمل است. آنها اعتقادات جوانان ما را هدف گرفته و قصد دارند با ترویج اسلام دروغین توسط شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی احساسات اهرم های فعال جامعه را بر علیه یکدیگر جریحه دار کنند. دولت باید نطفه توهین به مقدسات اسلامی را از ریشه بخشکاند. بمب گزاری بر علیه مسلمان محکوم است و کسانی که خودشان را به شکل مسلمانان در آورده و دست به این ناامنی های می زنند با ریختن آب به آسیاب دشمن وحدت امت را دچار خدشه و ایراد می کنند. از این رو باید از هر فرصتی برای گفتمان وحدت و همدلی میان طوایف، اقوام و ملل مسلمان بهره ببریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن