اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

اسرائیل عامل ایجاد اختلاف در امت اسلامی است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت قشم اسرائیل را عامل ایجاد اختلاف در امت اسلامی دانست.

به گزارش آوای سنت، شیخ ابراهیم ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ما سیاست‌های رژیم صهیونیستی و نزدیکی برخی از کشورهای اسلامی به این رژیم را باعث ایجاد تنش های گذرا و پراکنده میان دولت های اسلامی منطقه خواند و گفت: از آنجا که اسرائیل اتحاد مسلمین را به نفع خودش نمی داند کاری کرده است که مسلمانان در دو جبهه شیپور جنگ را بر علیه یکدیگر به صدا در آورند. فراموش نکنیم دین، مذهب و اعتقادات هیچگاه تا این حد مسئله ساز نشده اند که دو ملت بروی هم اسلحه بکشند، اما به گواه تاریخ حضور اسرائیل در یک منطقه چیزی جز جنگ، خشونت و ویرانی به همراه نداشته است.

در اصل تلاش آمریکا و غرب برای مشروعیت بخشی به اسرائیل و مشقاتی که در روز نکبت به امت اسلامی وارد آمد بخشی از نقشه یک گام رو به جلو صهیونیست به حساب می آمد و متاسفانه امروز می بینیم که تعدادی از کشورها خودشان را به آلت دست اسرائیل جنایتکار تبدیل کرده اند.

شیخ ابراهیمی با بیان این مطلب که نفوذ به درون کشورهای اسلامی زنگ خطر جدی را برای امت اسلام به صدا در آورده است، افزود: پیامبر گرامی ما حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم امت را از دوستی با یهود بر حذر داشته است. آن حضرت همچنین فرمایش کرده است که یهود با ما دوست نخواهد شد، مگر آنکه خواسته هایشان تامین شود.

امروز هدف اسرائیل این است که وحدت را به معنای واقعی از میان امت بردارد. در این بین برخی دلتمردان بی آنکه بتوانند از اسرائیل کوچکترین امتیازی به نفع ملت مظلوم فلسطین بگیرند دست دوستی به طرف شان دراز کرده و به این مراوده افتخار می کنند.

امام جمعه اهل سنت قشم اعلام نفرت و انزجار کشورهای مسلمان از اسرائیل را تنها راه غلبه بر توطئه صهیونیست دانست و اظهار داشت: بی تفاوتی سایر کشورها به مسئله فلسطین حکم نشان دادن چراغ سبز به اسرائیل را دارد. سیاست یک ملک اسلامی باید بر مبنای قرآن و سنت پیاده شود. وقتی قرآن و پیامبر ما را از دوستی با یهود برحذر می دارند، فشردن دست کسانی که گلوله هایشان را تبدیل به باران آنش روی زنان و فرزندان بیگناه فلسطینی می کنند جبران ناپذیر بوده و تاوان سختی به همراه خواهد داشت. کدام چالش را می توان مثال زد که اسرائیل خواسته باشد آن را نه با سلاح جنگ و بلکه با زبان گفتگو و سازش حل و فصل کند؟

شیخ ابرهیمی یادآور شد: جنگ دو برادر مسلمان نفع اسرائیل را به همراه دارد. ما نباید بخاطر منافع اسرائیل با یکدیگر خصومت داشته باشیم. تاریخ، کشتار فلسطینیان، اخراج آنها از سرزمین پدری، تخریب صدها روستا و سرپناه را فراموش نکرده است. همنشینی با کسانی که ترور دانشمندان مسلمان را برنامه ریزی می کنند در عقل یک انسان اندیشمند نمی گنجد. اجازه عبور به هواپیماهای این رژیم از آسمان کشورهای مسلمان منطقه ظلم آشکار در حق ملت فلسطین است. دولتی که به اسرائیل این امکان را می بخشد تا در خاک کشورش سفارت بزند فردا چگونه می تواند نسبت به بمباران خانه های فلسطینیان بی تفاوت و خاموش باشد!
در قیامت و سرای محشر چگونه می تواند جواب خدای متعال را بدهد و چه پاسخی برای پیامبر امت خواهد داشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن