اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

افراطی ها مردم را از اصل دین دور می کنند

آوای سنت: مسئول آموزش حوزه علمیه سنت نبوی مشهد اسلام لیبرال و افراطی را دو روی انحراف از اصل اسلام عنوان نمود.

مولوی یعقوب سامانی در گفتگو با خبرنگار آوای سنت در تحلیل اوضاع کنونی دنیای اسلام و اهداف دشمنان دین در برهه حاضر گفت: امروز دشمنان در صدد آن هستند تا اسلام بدلی را جایگزین اسلام_ناب نمایند. آنها برای رسیدن به اهداف شوم شان، با پرورش افرادی که هیچ شناختی از اسلام اصیل ندارند در صدد هستند تا جوانان را به انحراف بکشانند.

وی در اینباره افزود: اسلام واقعیت های زیادی را در خود دارد که قرآن کریم نیز بر وجودشان دلالت می کند. در زنان خاضر دشمنان اسلام با هدف شبیه سازی دین الهی قصد دارند تا جوانان ما را به سوی انحراف و بیراهه سوق دهند. شبیه سازی به این معنی که بدل اسلام واقعی را ساخته و کاری کرده اند تا برخی مسلمانان به جای اینکه اصل اسلام را مورد توجه قرار دهند به بدل و دستورات فرعی آن چسبیده اند.

مولوی سامانی اظهار داشت: هدف دشمنان و در راس آنها آمریکا و یهود اسرائیلی این است که مسلمانان را از اصل اسلام دور نگه دارند. لذا تا زمانی که اصل اسلام در جامعه حاکم نباشد، نخواهیم توانست مانند اهل بیت و صحابه کرام، در میدان زندگی و میدان جهاد عملکرد موفقی داشته باشیم.

ابن استاد حوزه و دانشگاه اسلام مورد نظر و دلخواه دشمنان دین الهی را اسلام لیبرال به معنی آزادی توصیف کرد و عنوان نمود: این اسلامی است که به فرد نماز گزار اجازه می دهد بعد از خواندن نماز و انجام فرایض دیگر، به هرکاری که دلش می خواهد مشغول شود.

معاونت آموزشی جامعه النور الاسلامیه مشهد یادآور شد: اسلام لیبرال با اسلام واقعی تفاوت های زیادی دارد و جوانان باید در این مورد مراقبت کافی را به عمل آورند. دشمن را تنها می توان با اسلام واقعی به زمین زد و کسانی که در عقاید دینی خود سست هستند، لاجرم در دامان تبلیغات یهودیت قرار خواهند گرفت. راه قرار نگرفتن در اسلام لیبرال، طریقه اسلام ناب محمدی است.

مولوی سامانی افراطی گری را از دیگر مشکلات دنیای اسلام دانست و تصریح ورزید: افراطی ها به جای چسبیدن به اصول دین، به جزئیات اهمیت داده و به خاطر پافشاری بیش از حد در مسائل فرعی، مردم را از اصل دین زده می کنند. اسلام دین آسان گیری است.

مسئول آموزش حوزه علمیه سنت نبوی در حدیثی به نقل از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه واله وسلم خاطر نشان ساخت: آتش دوزخ بر هر فرد خوش برخورد، نرم خو و آسان گیر حرام است. از منظر علمای کرام، انسان ساده کسی است که در رفتار با مردم سخت گیر و حساس نبوده و همچنین رفتارهای مردم را اشتباه و یا بیش از حد بزرگ جلوه نمی بخشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن