اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

افندی برزکوهی :صله رحم باعث کاشتن محبت در دل ها می شود

آوای سنت : افندی تاج الدین برزکوهی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، از برگزاری نماز عید فطر در روز شنبه در مسجد جامع فاروق اعظم بخش اسالم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل از گیلان، افندی تاج الدین برزکوهی در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع فاروق اعظم بخش اسالم با اشاره به اینکه امیدواریم از ماه مبارک رمضان بهره کافی برده باشیم، گفت: پیشاپیش عید سعید فطر را به شما تبریک می گوییم و از اینکه یک ماه را در این مسجد جمع شدیم و عبادت کردیم، خدا را شاکریم و ان شاالله طاعات و عبادات ما مورد قبول درگاه الهی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فردا (شنبه) نماز عید فطر در این مکان مقدس برگزار خواهد شد، اظهارداشت: ماه رمضان رو به اتمام است و رسول گرامی اسلام(ص) می فرمایند؛ اگر امت من می دانستند ماه رمضان چه برکاتی دارد، دعا می کردند تمام ماه های سال رمضان بود، بنابراین همانطور که خالصانه و با اشتیاق وارد این ماه شدیم، همانطور خالصانه از این ماه عزیز خارج شویم و حسرت بخوریم که این ماه مبارک را از دست می دهیم.

امام جمعه اهل سنت بخش اسالم با بیان اینکه همه بزرگان دینی مورد آزمون الهی قرار گرفته اند و روسفید شده اند، افزود: یقینا ما از آن بزرگان دینی و اولیای الهی بالاتر نیستیم از این رو ما باید از امتحان الهی نرنجیم، زیرا که خداوند برای ما رنج و مشکلاتی قرار می دهد و ما را امتحان می کند تا بتوانیم نیت خود خالص کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما نباید از خدا غافل شویم، اظهار داشت: در هر زمانی و هر مکانی که باشیم اگر مشکلی داشته باشیم، خدا را با اخلاص صدا بزنیم و خداوند از جایی که انتظارش را نداریم، دست ما را می گیرد.

افندی تاج الدین برزکوهی با بیان اینکه خداوند گاهی اوقات در آزمون هایی که از بندگان می گیرد، انسان را مبتلا به بلا می کند، گفت: هرگز در ابتلائات انسان نباید به لطف، بزرگی و عظمت الهی شک داشته باشد.

وی با تاکید بر انجام صله رحم بین مومنان، اضافه کرد: صله رحم با اقوام و دوستان و مومنان باعث کاشتن محبت در دل ها می شود.

در آیین نماز عید فطر مسجد جامع فاروق اعظم بخش اسالم برگزار شد
اهدای جوایز به ۷۰ نفر از دانش آموزان ابتدایی بخش اسالم که امسال روزه گرفته اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن