اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

افندی علیرضا بنی پولاد : باید در برابر اهانت و ظلم ایستاد

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت بخش لَوَندَویل آستارا: قرآن کریم به مسلمانان حتی اجازه اهانت به کفار را نیز نمی دهد اما در برابر اهانت مجدد به قرآن هرگز سکوت جایز نیست

افندی علیرضا بنی پولاد در خطبه های نماز جمعه این هفته به تفسیر آیاتی از سوره نور پرداخت و ضمن بیان فضیلت اهل بیت پیامبر(ص)، اهانت مجدد به قرآن کریم را محکوم کرد.

افندی علیرضا بنی پولاد در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع بابا حسن بخش لوندویل شهرستان آستارا با اشاره به اینکه در جمعه اول ماه محرم الحرام قرار داریم، به تبیین اهمیت قیام امام حسین (ع) پرداخت و گفت: یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) تشکیل حکومت دینی و انجام امر به معروف و نهی از منکر در سطوح بالای حکومتی بود.

وی ایجاد عدالت دینی و حاکمیت اسلامی و زنده کردن سنت رسول گرامی اسلام (ص) را از اهداف دیگر قیام عاشورا عنوان و اضافه کرد: قیام امام حسین (ع) از آن جهت ارزشمند بود که حاکم زمان مفسد بود و امام (ع) ثابت کرد، باید در برابر ظلم ایستاد.

امام جمعه اهل سنت بخش لوندویل در ادامه سخنان خود با اشاره به آیه ۳۲ سوره احزاب، گفت: این آیه شریفه در شان اهل بیت رسول خدا (ص) نازل شده و بر اساس این آیه محبت به اهل بیت(ع) برای مسلمانان فرض شده است و قول دیگر در خصوص لزوم احترام به اهل بیت (ع) در منابع اهل سنت آن است که اگر در نماز ها به رسول خدا (ص ) و آلش صلوات ندهیم نماز ما باطل خواهد بود.

وی با بیان اینکه رسول خدا (ص ) در حدیثی امام حسن و امام حسین(ع) را سید جوانان اهل بهشت خوانده اند، اظهار داشت: بر اساس روایات محبت به حسن و حسین(ع) محبت به پیامبر(ص) و بغص با آن دو بزرگوار بغض با رسول خدا (ص) است.

افندی علیرضا بنی پولاد با اشاره به اینکه در منهج اهل سنت عزاداری مرسوم نیست، افزود: این امر دلیل بر بی توجهی اهل سنت به اهل بیت (ع) نخواهد بود زیرا اهل سنت حتی برای پیامبر اکرم(ص) که جان خود را فدای ایشان می کنند نیز عزاداری نمی گیرند.

وی در بخش پایانی سخنان خود اهانت مجدد به قرآن کریم را برنامه ریزی شده و توطئه شده عنوان و با بیان اینکه این دسیسه ها پاسخ خواهد داشت و آن ان شاالله سلطه قرآن کریم بر کشورهای غربی است، خاطر نشان کرد: ما قرآن را از جانمان بیشتر دوست داریم و همین قرآن به ما اجازه توهین حتی به کفار را نمی دهد، اما در برابر این توهین ها سکوت جایز نیست و سران کشور های اسلامی باید یک اقدام عملی برای جلوگیری از این قدامات موهن داشته باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن