اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه اهلسنت سراوان: برخی مسئولان بجای گرفتن تقدیرنامه شایسته لوح تقصیر اند

آوای سنت : مولانا سید عبدالصمد ساداتی در اشاره به وضعیت نامناسب بهداشت و درمان استان سیستان و بلوچستان ؛ مسئولانی را که حتی حاضر به عذر خواهی از مردم نیستند ، بجای اعطای تقدیرنامه به آنها شایسته لوح تقصیر دانست.

امام جمعه اهلسنت سراوان طی سخنان کوتاه در مراسم عید قربان ۳۰ تیر ۱۴۰۰ گفتتد : در حالیکه همه از کمبود امکانات و تجهیزات رنج می برند و این وضعیت سیاه را بوجود آورده اند اما برخی مسئولان بجای بهبود اوضاع با پنهان کاری و لفاظی کم کاری ها را پوشش می دهند و حتی حاضر به عذر خواهی نیستند.

مولانا ساداتی گفت : باعث تاسف است که برخی از نمایندگان سیستان و بلوچستان با اعطای لوح از وزیری تقدیر کردند که حاضر به عذرخواهی از مردم شریف این استان نبود و بر سخن های نادرست خود پافشاری می کرد که در این وضعیت موجود ، این مسئولان بجای لوح تقدیر شایسته گرفتن لوح تقصیر هستند ، همانطور که نماینده محترم آقای دکتر مالکی در مقابل با شایستگی از حق مردم استان دفاع کرد و این افتخار را در کارنامه خود ثبت نمود.

ایشان همچنین خاطرنشان ساخت : افتتاح بیمارستان ایرانمهر بدون تجهیزات توسط وزیر ریاکاری و افتضاحی بیش نبود و ظلم به مردم و توهین به آنان بدون درنظر گرفتن واقعیات است.

مدیر دارالعلوم زنگیان سراوان نیز اظهار داشت : زحمات پرستان ، پزشکان و کلیه دست اندر کاران کادر درمان که در این شرایط سخت مشغول به کار هستند شایسته تقدیر و دعای خیر و رعایت بیشتر مردم هستند.

مولانا ساداتی در ادامه سخنان تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را دین اسلام لازم قرار داده و تاکید نموده است و بیماریهای مسری و واگیر حقیقتی انکارناپذیر است و بنا بر این وظیفه است که احتیاط شود و تدابیر لازم را بکار گرفت.

امام جمعه اهلسنت سراوان درباره اهمیت این روز و عبادت قربانی بیان کرد: امروز روز تقرب الی الله و انجام با فضیلت ترین و بهترین عمل صالح این ایام است ، عبادت قربانی اجابت حکم شرعی الله متعال و پیروی از سنت ابراهیمی علیه السلام و محبت به رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم با اتباع از روش ایشان است.

مولانا ساداتی افزود : عید قربان یاد آور ایمان ، صبر ، استقامت و تسلیم بدون چون و چرای حضرت ابراهیم در مقابل دستورات پروردگار است و از مقاصد عید قربان نیز این است که با اطاعت از دستورات الهی عداوت و کینه را باید کنار گذاشت و عفو و گذشت و ایمان و رعایت حقوق را اختیار کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن