اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه اهل سنت بندرپل : عملیات نظامی آمریکا به یمن یکی دیگر از احمقانه‌‌ترین اقدامات تاریخ ننگین شان است

آوای سنت : شیخ حسین بازماندگان اظهار کرد:آمریکا و انگلیس و همدستان خون آشام و با حمله به یمن یکی از احمقانه‌‌ترین اقدامات تاریخ ننگین خود را مرتکب شدند و به صورت آشکارا حاکمیت یمن را نقض کردند، اما نمی‌دانند که بحول الهی راه به جایی نخواهند برد.

به گزارش اخبار اهل سنت جنوب؛ شیخ حسین بازماندگان ،امام جمعه اهل سنت بندرپل با اشاره به حقوق اعضای بدن به ویژه دست ،گفت : دست از اعضای مهم بدن است که خداوند برای هر دست ۵۰۰ دینار دیه تعیین کرده است و همین دست اگر ربع دینار سرقت کند باید قطع شود.

وی با بیان اینکه ارزش هر چیزی به استفاده درست از آن است ،افزود: دست می‌تواند سبب کسب ثواب باشد و از دیگران دستگیری کند و یا از روی محبت بر سر یتیمی کشیده شود و می تواند به سمت خداوندبه دعا بلند و یا موجب اجرای فرامین الهی شود و از طرف دیگر می‌تواند کار حرام انجام دهد و یا بدن نامحرم را لمس کند.

نایب رئیس شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر اظهار کرد: حق دست این است که به سمت چیزی که حلال نیست دراز نشود و به سمت چیزی که حلال است دراز بشود.

شیخ بازماندگان بیان کرد: دیگر عضوی که حقوقی بر عهده انسان دارد را شکم دانست و گفت: ما در قرآن بیش از چندین آیه داریم که در آن‌ها امر به خوردن شده است و روایات زیادی در رابطه با آداب خوردن و آشامیدن وجود دارد که باید آنها را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: در قرآن است از چیزهای پاکیزه بخورید و خدا را شکر کنید، در آیه دیگری خداوند فرموده خودتان از نعمت‌ها بخورید و به دیگران هم بخورانید، در آیه دیگر آمده است که بخورید تا انرژی برای انجام عمل صالح به دست آورید و در آیه دیگر آمده است بخورید ولی اسراف نکنید و یا بخورید ولی از قدم‌های شیطان پیروی نکنید.

امام جمعه اهل سنت بندرپل با بیان اینکه تغذیه اثر مستقیم در روحیات انسان دارد و بعضی غذاها نشاط‌آور است و بعضی افسردگی می‌آورد، گفت: غذای حرام تأثیر مستقیم در معنویت دارد و در روایت است که کسی که با لقمه حرام عبادت کند مانند خانه ساختن روی شن‌های روان است و در روایت داریم که لقمه حرام در ذریه انسان اثر می‌گذارد.

وی افزود: اینکه تأکید شده بر کسب حلال و اینکه عبادت اگر ۷۰ جزء باشد ۶۹ بخش آن لقمه حلال است به خاطر اهمیت آن است و در روایت داریم که جوان رشیدی وارد مسجد شد و پیامبر(ص) داخل مسجد بودند فردی گفت حیف این جوان که مجبور است همواره کار کند پیامبر(ص) فرموند کار کردن اگر برای اینکه محتاج نباشد و یا رفاه خانواده خود را فراهم کند عبادت است اما اگر کار کند که معصیت خدا را انجام دهد کارش هم معصیت و گناه است.

شیخ حسین بازماندگان تاکید کرد: شکم چهار حق بر انسان دارد اولین حق این است که شکم را ظرف لقمه حرام نکنیم چه کم و چه زیاد و در روایت داریم که اگر حتی یک درهم حرام در اموال کسی که به حج می‌رود باشد حج او پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: حق دوم این است که در خوردن مال حلال هم میانه روی کنیم، سوم اینکه از حد تقویت بیشتر نخوریم و چهارمین حق اینکه گاهی به شکم خود گرسنگی و تشنگی هم بدهیم.

امام جمعه اهل سنت بندرپل در فرازی دیگراز سخنان خود عنوان کرد: آمریکای جنایتکار و انگلستان حیله گر و مکار با حمله به یمن یکی از احمقانه‌‌ترین اقدامات تاریخ ننگین خود را مرتکب شدند و یقینا با اینگونه اعمال و رفتار ضد بشری خود راه به جایی نخواهند برد.

امام جمعه بندرپل گفت : حضور مردم ولایت مدار و شریف ایران اسلامی مخصوصا مردم نجیب هرمزگان در تمامی صحنه های نظام مقدس جمهوری اسلامی یک معجزه و هدیه الهی است، در نظام مردم سالاری دینی نقش اساسی را مردم ایفا می‌کنند، دشمن از این موضوع واهمه دارد و سعی می‌کند مردم را از انقلاب دور کند، اما ملت همیشه در صحنه ایران با بصیرت و آگاهی در انتخابات پیش رو باید مستحکم راهبردحضرت امام خمینی (ره) را نگه دارند و پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

شیخ بازماندگان ادامه داد: موضوع غزه مصداق عینی قدرت مردمی است، زیرا مردم رژیم صهیونیستی را شکست داده‌اند و رژیم کودک‌کش اسرائیل هنوز نتوانسته پیروزی در برابر مقاومت بدست آورد.

شیخ بازماندگان با بیان اینکه هر زمان که استکبار جهانی ضربه خورده‌ گروه‌های تروریستی خود را به میدان آورده‌ است ،خاطر نشان کرد: شب گذشته آمریکا و انگلیس و همدستان خون آشام و کودک کش با حمله به یمن یکی از احمقانه‌‌ترین اقدامات تاریخ ننگین خود را مرتکب شدند و به صورت آشکارا حاکمیت یمن را نقض کردند، اما نمی‌دانند که بحول الهی راه به جایی نخواهند برد و این موضوع نشان دهنده شکست استکبار در جنگ غزه است، امیدواریم به زودی شاهد پیروزی فلسطین باشیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن