اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه اهل سنت بیجار: طرح مواسات و همدلی موجب ایجاد نشاط و پویایی در جامعه شده است

آوای سنت : ماموستا لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت بیجار با بیان اینکه طرح مواسات و همدلی موجب ایجاد نشاط و همدلی در جامعه می شود افزود: قطعا این دوران سپری خواهد شد و این طرح ایمانی مواسات مومنانه در تاریخ به نام امت اسلامی ایران ثبت خواهد شد.

ماموستا لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت بیجار با اشاره به برگزاری مرحله دوم رزمایش مومنانه اظهار داشت: کمک های مومنانه در میان ملت مسلمان ایران سربلند، نماد انقلابی گری و در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی افزود: یکی از کارهای بسیار مهم زندگی مؤمن که مورد تأکید خدا و رسول گرامی و ائمّه معصومین است که همیشه باید در لیست برنامه های ضروری او باشد، مسئله ی برآوردن حاجات مؤمنین و گره گشایی از زندگی آنها است. اهمیّت این موضوع در حدّی است که پی بردن به آن از حد ظرفیت عقل آدمی خارج است.

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: در حدیثی از پیامبر عزیز اسلام آمده است که حضرت فرمود: «هر کس دل مؤمنی را شاد کند، مرا شاد نموده و هر که مرا شاد نماید خدا را شاد نموده است و نتیجه می گیریم برابری شاد نمودن دل مؤمن با شادی خدا چیزی نیست که ما با عقل قاصر خود بتوانیم آن را درک نماییم.

ماموستا محمدیان ادامه داد: بین مردم جامعه، آن قشر که از همه نیازمندتر و کمک رسانی به آنها بر همه لازم و ضروری است، فقرا جامعه هستند.

وی عنوان کرد: خداوند بی همتا در کلام نورانی خود به کرّات مؤمنین را به انفاق و کمک رسانی به فقرا و مستمندان سفارش فرموده است. از باب نمونه به یکی از آیات نورانی قرآن کریم در این زمینه اشاره می نمایم: خداوند مهربان در سوره ی مبارکه بقره در بیانی بسیار لطیف و زیبا می فرماید: «یا ایها الذین آمنوا أنفقوا من طیبات ما کسبتم و مما اخرجنا لکم من الارض» ؛ ای کسانی که ایمان آورده اید، از بهترین چیزهایی که بدست آورده اید و از آنچه از زمین برایتان بیرون آورده ایم، انفاق نمایید.

امام جمعه اهل سنت بیجار خاطر نشان کرد: این سفارشات نورانی از ناحیه آن قدرت بی مثال، بیانگر اهمیت فوق العاده مسئله کمک رسانی به فقرا و تنگدستان است.

ماموستا محمدیان بیان داشت: و لذا بر مؤمنین خدا باور است که در این جهت از خود ذرّه ای تعلّل و سستی نشان نداده و با گوش جان به سخنان دلربای حضرت حق گوش فرا دهند، تا در مقابل از آثار مفید و برکات مادی و معنوی آن بهره ی کافی و وافی را برده باشند.

وی اضافه کرد: در راستای همین اعتقادات دینی و تاکید مقام معظم رهبری مواسات مومنانه و کمک به خانواده‌های کم بضاعت در وضعیت کنونی مشکلات اقتصادی موثر از کرونا بار دیگر با رنگ ایمانی آغاز شد که نشاط و پویایی را در آحاد جامعه در همین راستا ایجاد نموده است.

امام جمعه اهل سنت بیجار با تاکید بر اینکه در کشورهای دیگر از جمله آمریکا حتی مردم متوسط جامعه با بحران اقتصادی موثر از کرونا و سیاست های غلط ترامپ دچار مشکل شده و در صف های عریض دریافت غذا و طبق آمار رسمی خود آنها بیش از چهار میلیون کارتون خواب به آمارهای قبلی شأن اضافه شده است ، افزود: مردم مسلمان ایران اسلامی با اعتقاد ایمانی پا در رکاب رهبری به همیاری هم شتافته اند و این یعنی ملت ما نماد دوستی و صلح و آرامش و امنیت واقعی هستند.

ماموستا محمدیان یادآور شد: کمک های مومنانه از طرف مردم خیر و دلسوز و ارگان های دولتی و نظامی نماد یکدلی همه ملت ایران اسلامی ، راهکار مشکلات در عرصه های مختلف در طول سال های پایه گیری انقلاب اسلامی تا به امروز ایران را متحد و مومن و ید واحد به دنیا معرفی نموده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز عید سعید قربان که فرمودند کمک های مومنانه نماد انقلابی گری است ، بیان داشت:  این جمله تکاپوی جهش یافته ای در میان همه اقشار و آحاد جامعه در راستای کمک های مومنانه به راه انداخته است ، قطعا این دوران سپری خواهد شد و این طرح ایمانی مواسات مومنانه در تاریخ به نام امت اسلامی ایران ثبت خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت بیجار در پایان سخنان خود همه اقشار مختلف جامعه را به این پویش غیرت و انقلابی گری دعوت نمود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن