اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه اهل سنت تالش: عمر سرمایه و نعمتی ارزشمند است که باید به بهترین وجه برای کسب رضایت الهی از آن بهره برد

آوای سنت :  افندی حسین خانی پور در خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک روز خبرنگار، هدف مندی در زندگی را یکی از مهم ترین عوامل سعادت بشر عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت به نقل از  دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از گیلان، افندی حسین خانی پور در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع محمدیه شهرستان تالش با بیان اینکه در روزهای گذشته روز خبرنگار را پشت سر گذاشته ایم، گفت: این روز را به همه خبرنگاران تبریک می گوییم و امیدواریم این عزیزان در هر عرصه ای که فعالیت دارند موفق باشند و حقایق و مشکلات مردم را بازگو کنند و به گوش مسئولین برسانند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز در جامعه شاهد بی هدفی مردم هستیم، اظهار داشت: نداشتن هدف آفتی است که امروز ما را فرا گرفته است، لذا گاهی انسان هدف خود را بندگی می داند که خیلی خوب است و گاهی انسان هدفی غیر از بندگی و هدفی شیطانی را دنبال می کند، که هر دو گروه هدف دارند، لیکن تعداد افرادی که هدفی برای خود تعیین می کنند کم است.

امام جمعه اهل سنت تالش اضافه کرد: گروه سوم افرادی هستند که بدون هدف زندگی می کنند و در این وادی سرگردانند که این ها خطرناک ترین افراد هستند و به شدت در معرض سقوط اند.

وی با اشاره به اینکه برای بحث مورد نظر با توجه به اینکه در این ایام در ایران اسلامی به خاطر حماسه امام حسین(ع) غوغایی بر پا است مثالی می آوریم، خاطر نشان کرد: در قیام عاشورا سه نوع تفکر وجود دارد یک تفکر حسینی که همان تفکر بندگی است، دوم تفکر یزید که همان تفکر شیطانی است و سوم تفکر عمر سعد که از طرفی بندگی خدا را می خواهد و از طرف دیگر به دستورات شیطان جامعه عمل می پوشاند و این همان تفکر خطرناکی است که می تواند جامعه بشری را به نابودی بکشاند.

افندی حسین خانی پور در ادامه به تبیین ارزش وقت و زمان بر اساس آیات و روایات پرداخت و گفت: ارزش زمان آن قدر بالا است که خداوند در سوره های شمس، فجر و سوره های دیگر قرآن کریم به آن اشاره فرموده است، بنابراین عمر و وقت انسان آنقدر با ارزش است که ما باید برای آن برنامه ریزی و تفکر داشته باشیم و این سرمایه ارزشمند نعمتی است که خداوند به ما عطا فرموده تا به بهترین وجه در راه رضای خدا از آن بهره مند باشیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن