اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه : اسلام مدافع حقیقی زنان است

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه گفت: مدافع حقیقی زن اسلام است زیرا تا قبل از آمدن این دین زنها را به عنوان ارث می بردند اما اسلام آن را رد نمود و او را شریک زندگی قرار داد نه جزو کالای زندگی.

ماموستا مُلا «عبدالرحمن مرادی» در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع امام شافعی (رض) شهر کرمانشاه به موضوع «نشوز» (نافرمانی شوهر نسبت به زن) اشاره کرد و افزود: نشوز مرد رعایت حق زوج و زوجه در زندگی مشترک از توصیه های اکید دین اسلام جهت تداوم زندگی زناشویی و ایجاد جوی سالم و امین در منزل و رسیدن به مسولیت مهم تربیت فرزندان است لذا نافرمانی چه از جهت زن باشد یا مرد امری ناثواب بوده و شریعت اسلام برای آن دستوراتی صادر نموده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در هفته گذشته از نشوز زن گفتم و امروز از نشوز مرد می گویم، گفت: اگر شوهری در حق خانمش اجحاف و اعراض نمود به نحوی که او را از حقوقش منع نمود در بحث نفقه ،یا سایر موارد و یا در قول و فعل با زنش تندخو باشد زن باید او را نصیحت کند و حقوقش رابه او یاداوری نماید و اگر صلح نمودند و آشتی کردند و حق او را رعایت نمود که مشکل حل می شود و گرنه زن حق دارد به قاضی مراجعه نماید تا حق خود ا مطالبه کند.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه با تاکید بر اینکه رفتار مرد با زن و خانواده باید بر پایه شریعت اسلام باشد، گفت: در دین مبین اسلام آداب زندگی زناشویی تشریح شده و مردم مسلمان باید این آداب را رعایت کند و گرنه در جامعه الام قاضی می تواند مردم را در این ارتباط مجازات کند.

ماموستا مرادی دادن نفقه به زن از سوی مرد را از حقوق اولیه و مورد تاکید در دین مبین اسلام دانست و افزود: مرد باید نسبت به پرداخت نفقه به زن و اجرای تمام حق و حقوق زن و خانواده اش اقدام کند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه هایش به حمله تروریستی هفته گذشته در راسک اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته از طرف گروهی موسوم به جیش العدل که با کشتن سربازان بی گناه و خدوم خودرا عدل می نمامند! به یک پاسگاه انتظامی در شهر راسک حمله نمود و ۱۱نفر را به شهادت رساند که ما این حرکت مذبوحانه را محکوم می نماییم.

ماموستا مرادی افزود: ما همیشه مخالف این نوع حرکات از طرف هرکسی و هر گروهی باشد، هستیم و مردم ما باید آگاه باشند و دوست و دشمن خود را بشناسند واین نوع تحرکات سبب اختلاف تفرقه در کشور و استان های ما نشود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن