اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس : تفاوت ها حکمت الهی اند ، نه مبنای تفرقه

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در سخنان پیش از نماز عبادی جمعه این هفته ۱۵ اسفند ماه با قرائت آیاتی از کلام الله مجید اظهار داشت: دنیا به لحاظ جغرافیایی، نژادی، اعتقادی، فرهنگی، قومی، اقتصادی و حتی اخلاقیات دنیای تفاوت ها است. این اختلافات وتعددها مبنای تفرقه افکنی و ستیزجویی نیست بلکه حکمتی الهی در آن نهفته است.

 حاج آخوند عبدالکریم جاور تصریح کرد: خداوند به روشنی در قرآن می فرماید: انسان ها را از یک ریشه، در رنگ ها، نژادها و قومیت های مختلف خلق کرده ایم. خداوند قادر بود همه انسان ها را بدون کوچکترین تفاوت ظاهری و باطنی مثل فرشتگان خلق کند.

وی گفت: هدف خداوند از خلقت متمایز انسان ها در رنگ ها و اشکال مختلف تنها برای شناخت یکدیگر بود نه برای دشمنی و عداوت. تفاوت و ارزش شما در نزد خداوند تنها در تقوی شما خلاصه می شود.

آخوند جاور تصریح کرد: خدواند ما را آزاد و صاحب عقل و اختیار آفریده تا بتوانیم بهترین راه، بهترین آیین را انتخاب کنیم. پس سعی کنیم با تامل در قرآن، شناخت کامل و تقویت ایمان مان از هر گونه گفتار، کردار و عملی که مورد غضب خداوند است دوری کنیم .

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: اساسی ترین سلاح مسلمین، ایمان به خداوند است، اگر خدای یکتا، قرآن، دین و رسولش را شناختی و قلبا معتقد شدی، مومن حقیقی خواهی بود. اگر از آنچه خدا و رسول اکرم (ص) پرهیز نموده دوری کردید، محبت الهی را کسب خواهید کرد.

وی افزود: این امر به سرمایه، نژاد، قشر و طایفه شما ربطی ندارد بلکه به میزان نوری است که الله در قلب شما روشن کرده.

 آخوند عبدالکریم جاور تصریح کرد: ایمان فاصله ها را کوتاه و تفاوت ها را کمرنگ کرده و موجب محبت و دوستی بین مردم می شود هرچند که به اندازه قاره ای با هم فاصله داشته باشند.

وی با بیان اینکه “دین اسلام ارزشمندترین هدیه خدواند به بشریت است” تصریح کرد: خداوند متعال راه هدایت و سعادت بشریت را در دنیا و آخرت بوسیله قرآن و توسط پیامبر(ص) به روشنی برای ما بیان داشته. مسلمین در راستای حفظ و توسعه دین اسلام باید تلاش کنند و این امر نیازمند ایمانی قوی است.

آخوند جاور سخنان خود را با حدیثی از رسول الله به پایان رساند و اظهار داشت: حضرت محمد (ص) می فرماید؛ هر مومن به هنگام خروج از منزل خالصانه بگوید؛ بسم الله، توکل الی الله و لاحول ولا قوه الا بالله، همان لحظه فرشتگان خواهند گفته، به تحقیق تو هدایت شده ای و به امر الهی از هر درد و بلایی حفظ خواهی شد. پس سعی کنید در شروع روز و انجام کارهای کوچک و بزرگ به خداوند متکی باشید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن