اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه مهاباد : ایران در حوزه‌های مختلف جز کشورهای برتر عرصه جهانی است

آوای سنت : امام جمعه مهاباد گفت: ایران در عرصه های مختلف علمی، نظامی، پزشکی و بازرگانی جز کشورهای برتر جهان است که این موفقیت ها در سایه نظام جمهوری اسلامی بدست آورده است.

ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این با اشاره به موفقیت های نظام در عرصه های جهانی افزود: امروزه در بخش سلول های بنیادی که جز علوم مهم پزشکی محسوب شده در رتبه سوم قرار دارد و همچنین به قطب پزشکی منطقه نیز محسوب می شود.

وی اضافه کرد: ایران جز ۶ کشور برتر جهان در انتقال موجود زنده به فضا بوده و چهارمین کشور در قدرت نظامی نیروی دریایی هستیم.

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه کشور ما در استفاده از لیزر در رتبه پنجم قرار دارد، اظهار کرد: در بخش گازرسانی و توسعه خدمات با توجه به گستردگی و پهن آور بودن کشورمان خوشبختانه نعمت گاز به دور دست ترین روستاها رسیده و مردم ما از آن بهره مند هستند.

ماموستا امامی با اشاره به موفقیت های حوزه هوا و فضا و پرتاب ماهواره نیز گفت: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نشان از استقلال و عدم وابستگی به سایر کشورها بوده و هم ما از وابستگی به خدمات حاثل از این صنعت بی نیاز می کند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه مبارکه فجر گفت: طی این دهه بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه هدی عمرانی افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد که امیدواریم به بحث اشتغالزایی جوانان و ارتقای خدمات رفاهی به شهروندان کمک کند.

امام جمعه مهاباد با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات افزود: مردم هرکجا که لازم بوده بدون دعوت هم در صحنه حضور یافته و پس از انتخابات نیز مسوولان باید برای حل مشکلات مردم و جلب رضایت آنان حضور فعال داشته و به استقبال رفع نیازهای مردم بروند.


قبل از خطبه نماز جمعه و در ادامه دیدارهای مردمی و حل مشکلات و مسائل مردم، میز خدمت با حضور فرماندار و مسئولان ادارات خدمات رسان در مسجد جامع با استقبال نمازگزاران برگزار شد.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگه‌وت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن