اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امروز جنگ فرهنگی و عقیدتی در رأس کار دشمنان است

آوای سنت : ماموستا عبدالسلام محمدی با بیان اینکه در استعمار نوین جنگ، جنگ فرهنگی، عقیدتی است؛ عنوان کرد: تزریق فرهنگ غربی در میان مسلمانان و حذف فرهنگ های ملی، مذهبی، بومی، محلی، ایجاد بحران هویت و تحقیر فرهنگ اسلامی از نخستین مأموریت دشمن در جنگ نرم است.

 ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه شهرستان دهگلان در خطبه های پر فیض نماز جمعه این هفته که با حضور مردم متدین این شهرستان برگزار شد به تفسیر آیه ۳۲ سوره توبه و بحث دشمن شناسی اشاره و اظهار داشت: آیات متعددی در قرآن کریم وجود دارد که پیش بینی اوضاع واحوال مسلمانان را بیان، علل پیروزی و عوامل شکست‌ها را اشاره و عداوت و دشمنی کفار را علیه مسلمانان بیان کرده آست که یکی از این آیات (یُرِیدُونَ أَن یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَن یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ) است.

جنگ فرهنگی و عقیدتی دشمن علیه امت اسلام

خطیب جمعه دهگلان تصریح کرد: توطئه دشمنان دائما و بی وقفه است (یریدون) دلالت بر رمز تدوام است؛ قرآن، اسلام و احکام دینی نور و هدایت است؛ لذا سعی دشمنان تعطیل کردن این مقدسات است، بیشترین تلاش دشمن در راه تبلیغات صرف می‌شود. دشمن بداند که اراده حتمی خداوند پیروزی دین است. (ولا یزالون یقاتلونکم حتی یرودکم عن دینکم ان استطاعوا_ دلالت بر دوام جنگ کفار و دشمنان با اهل اسلام است.

ماموستا محمدی عنوان کرد: استعمار قدیم با جنگ، خونریزی، اسارت مردم، تصرف اراضی، تصرف منابع مادی و معنوی وحمله به کشورهای ضعیفتر بود. اما در استعمار نوین جنگ، جنگ فرهنگی، عقیدتی، واستفاده از ابزارهای سرگرم کننده مانند ماهواره، اینترنت و انواع پیام رسان هاست؛ دشمن تا جایی پیش رفته است که حتی در شیوه زندگی، نحوه فکر کردن، صحبت کردن، مصرف گرایی، پوچ گرایی را به جامعه های مسلمانان القا می کند.

مأموریت های دشمن در استعمار نوین

وی در ادامه متذکر شد: مأموریت های دشمن در استعمار نوین عبارتند از؛ ۱ – تزریق فرهنگ غربی در میان مسلمانان و حذف فرهنگ های ملی، مذهبی، بومی، محلی، ایجاد بحران هویت و تحقیر فرهنگ اسلامی؛ ۲_ تضعیف و نابودی  نهاد خانواده، نافرمانی اولاد از والدین. ۳_ ترور شخصیت های مؤثر ومتنفذ. رشد این شخصیت ها به منزله رشد جامعه است که دشمن با ترور شخصی، شخصیتی وفکری آن ها را حذف می کند. ۴_ ترویج برنامه های ضد دینی، اخلاقی، فیلم ها وسریال های پورن و مستهجن. کشور ترکیه به عنوان یک کشور اسلامی با ساخت سریال های مفسده زا نقش مهمی در انحراف  جوامع اسلامی دارد که جای تاسف است. ۵_ تحریک مرد و زن به خیانت وعدم پایبندی به علقه زوجیت وقبح زدایی از خیانت وانحرافات اخلاقی به کمک رسانه ها ترویج آزادی وارداتی، بی بند و باری. ۶ _ ایجاد تفرقه در بین مسلمانان، تفرقه مذهبی و قومیتی است.

اهمیت مسئله عفاف و حجاب

خطیب جمعه دهگلان در بخش دیگر از خطبه های خود به اهمیت مسئله عفاف و حجاب اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از مناسبت های تقویمی ایران اسلامی جریان کشف حجاب است که به عنوان تاریخ مملکت ما باید مطالعه و از آن درس و عبرت آموخت، دستور حکومتی رضاخان مبنی بر کشف حجاب و برخورد نظامی با حجاب بود، رضاخان بعد از سفر ترکیه و مشاهده وضع پوشش آن کشور دستور بر ممنوعیت حجاب را صادرکرد و معتقد بود که چادر و روسری مانع پیشرفت کشور است  که با مخالفت علما و روحانیون مواجه و فاجعه قتل و عام مسجد گوهر شاد مشهد را در پی داشت.

ماموستا محمدی یادآورشد: بحث حجاب یک فریضه الهی، نص قرآنی و ضرورت دینی واجتماعی است، خداوند متعال در قرآن کریم در باب حجاب چنین می فرماید: (ای پیغمبر! به همسران و دختران خود و به زنان مؤمنان بگو که رداهای خود را جمع‌وجور بر خویش فرو افکنند).

وی با بیان اینکه بحث حجاب وعفاف هم نیازمند کار فرهنگی، تبلیغ وارشاد و هم نیازمند حکمت و آرامش است؛ اعلام کرد: دشمن در ناآرامی های اخیر سال گذشته با استفاده ابزاری از تعدادی از زنان و دختران با ترویج بد حجابی و بدحجابی اصل شریعت تعطیلی احکام و ترویج بی بندو باری را دنبال می کرد.

راهکارهایی برای بهبود مسئله حجاب و عفاف

امام جمعه دهگلان در ادامه گفت: ۱ – اصلاح نظام آموزشی و تاکید بر بخش تربیتی و استفاده از ظرفیت متخصصین حوزه دینی، اجتماعی و جامعه شناسی؛ ۲ –  بازنگری رسانه ملی در ترویج فرهنگ ححاب، بیان واقعیت ها و ارائه برنامه های دینی و مطالبه گری. ۳_ تسریع در سامان بخشیدن به وضع معیشتی واقتصادی جامعه که بهانه ای برای نافرمانی مدنی و مقابله با بحث حجاب وعفاف شده است. ۴_ تربیت و اعزام مبلغین حرفه ای و کارشناس در باب حجاب و عفاف به مساجد، مدارس، و مراکز علمی و دانشگاهی؛ از جمله راهکارهای برای بهبود مسئله حجاب و عفاف است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن