اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

امر به معروف و نهی از منکر مهمترین هدف قیام کربلا بود

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بیرجند اهمیت عمل به امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین درس واقعه کربلا عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت مولانا غلام حیدر فاروقی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت مجاهدات های حضرت امام حسین رضی الله عنه و یاران ایشان در روز کربلا گفت: اعتقادات همه مسلمانان قابل احترام هستند و کسی حق ندارد بر اعتقادات آنها ایراد بگیرد.

پیامبر گرامی ما صلی الله علیه و آله وسلم درحدیثی می فرماید، هرگاه مصیبتی پیش آید، کسی بر سر و صورتش نزند، گریبان پاره نکند و حرف های جاهلی بر زبان نیاورد، در وقت مصیبت اگر کسی چنین اعمالی انجام دهد از ما نیست.

وی افزود: ما اهل سنت عزاداری نمی کنیم، لباس سیاه نمی پوشیم و سینه نمی زنیم. ما به اعتقادات برادران اهل تشیع احترام می گذاریم.
اهل سنت باید به اعتقادات خود پایبند باشد و طبق فرموده و احادیث نبی اکرم که فرمایش می دارد، لباس سفید بپوشید، زیرا پاک ترین و زیباترین لباس است و مردگان را هم با این لباس کفن کنید، عمل می کنیم.

مولانا فاروقی با بیان اینکه ما درهمه حالت ها لباس سفید می پوشیم عنوان نمود: اهل سنت برای وفات هیچ یک ازعزیزان خود تغییر لباس نمی دهد و این جزو اعتقاد و مذهب اهل سنت است. روایات زیادی در کتب معتبر اهل سنت در مورد محبت به اهل بیت وجود دارد. کسانی که به مذاهب اسلامی تهمت می زنند اهل بیت نبی اکرم را دوست ندارند و افرادی ناآگاه، خائن و دروغگو هستند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با تاکید بر علاقه اهل سنت نسبت به اهل بیت رسول گرامی اسلام تاکید کرد: اهل سنت محبت اهل بیت نبی مکرم را واجب و اهانت به اهل بیت ایشان را حرام می داند.

ما به این فرمایش رسول گرامی که فاطمه سلام الله سرور زنان بهشت است و هم چنین حضرت حسن و حضرت حسین را سرور و سردار جوانان بهشت را معرفی کرده است اعتقاد راسخ داریم. آن حضرت در مورد فضیلت حضرت علی رضی الله عنه می فرماید، زمانی که قلعه خیبر چند روز در محاصره مسلمانان قرار داشت، پیامبر پرچم خیبر را به دست حضرت علی داد و آن قلعه به دست ایشان فتح گردید.

مولانا فاروقی در خصوص اعتقاد اهل سنت به رسالت امام حسین رضی الله عنه تاکید کرد: اهل سنت شیفته اهل بیت پیامبر هستند و محبت با اهل را جز ایمان خود می دانند. ما برای امام حسین اشک می ریزیم و این ایام را در ناراحتی بسر می بریم. علاقمندی ما به این است که راه و روش امام حسین را ادامه دهیم. این هیچ یک از مذاهب اربعه اهل سنت نسبت به اهل بیت پیامبر بغض و دشمنی ندارند. هر کس که با اهل بیت پیامبر دشمنی داشته باشد، اهل سنت نیست و همه مذاهب اهل سنت متفق القول بر نظر هستند.

این عالم اهل سنت با اشاره به این نکته که هیچ یک از مذاهب اربعه اهل سنت نسبت به اهل بیت پیامبر صلی الله علیه واله وسلم، بغض و دشمنی ندارند، اظهار داشت: هر کس که با اهل بیت پیامبر دشمنی داشته باشد، اهل سنت نیست و همه مذاهب اهل سنت متفق القول بر نظر هستند. بنا بر فرمایش سید المرسلین کسی که دشنام به علی دهد به من دشنام داده است. محبت به ابوبکر و عمر جزو ایمان هر مسلمان است و بغض، عداوت به ایشان نفاق محسوب می شود.
از این رو تمام مذاهب اهل سنت محبت اهل بیت را جزو واجبات و ایمان خود می داند.

مولانا فاروقی هدف امام حسین رضی الله عنه را اصلاح دین دانست و خاطرنشان ساخت: ایشان وقتی که فساد اخلاقی و اجتماعی، منکرات، ظلم و جور و تجاوز و غارت بیت المال را در دستگاه و حکومت یزید فاسق را می بیند، توان تحمل ندارد و قیام کرد تا به شهادت رسید.
امام حسین این درس را به ما می دهد که امر به معروف و نهی از منکر بر همه امت اسلامی فرض است. آن حضرت به این نتیجه می رسد که نباید در برابر ظلم یزید و یزیدیان سکوت کرد و سکوت گناه بزرگی است.
امروز مشکلات تمام کشورهای اسلامی ناشی از سکوت مسلمانان در برابر منکرات است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن