اهل سنت ایرانعمومی
موضوعات داغ

امید که نوشدارو پس از مرگ سهراب نباشد

چرا نماز جمعه در هفته های گذشته تعطیل نشد؟

آوای سنت: بالاخره پس از چندین هفته انتظار، نماز جمعه اهل سنت زاهدان و چند نقطه دیگر با نظر علمای اهل سنت متوقف شد.

اگر درست به یاد داشته باشم الان به مدت سه هفته است که مسئولان کشور از علما و ائمه جمعه ما خواهش می کنند که نمازهای جمعه را متوقف کنید.اما علمای اهل سنت با اصرار بر فرض بودن جمعه، بر ادامه اقامه نماز جمعه تاکید کردند.

البته نباید از حق بگذریم و باید اعتراف کنیم که برخی از علمای اهل سنت ما در مناطق جنوب کشور، از دو هفته قبل با آگاهی از مخاطرات کرونا نسبت به تعطیلی نماز جمعه اقدام کردند.

در بیانیه ای که بنام ستاد برگزاری نماز جمعه اهل سنت زاهدان دیروز منشر شد تاکید شده است که اسلام دین سخت گیری نیست و در مسائل مختلف تابع اصل آسان گیری است و بر اساس این اصل و با توجه به مشکلاتی که ادامه تجمعات برای سلامتی جامعه ایجاد می کند،نماز های جمعه و جماعات تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

سوال مهم من به عنوان یک شهروند اهل سنت این است که آیا اسلام در هفته های گذشته دین یسیر نبوده است ؟ آیا کرونا به تازگی تبدیل به یک بیماری مهلک شده است ؟ آیا ضرورت حفظ سلامتی و جان مردم به تازگی به عنوان یک ضرورت شرعی کشف شده است؟

امید من این است که این اقدام علمای ما در این مقطع مصداق نوشدارو پس از مرگ سهراب نباشد.متاسفاننه ویروس مخوف کرونا، امروز غالب شهرها و استانها را درگیر خود کرده است.تعداد افرادی که در نتیجه این بیماری در حال جان باختن هستند، به شدت در حال افزایش است.استرس و نگرانی جامعه در زمینه احتمال ابتلا به این بیماری مهلک به اوج خود رسیده است.

در این شرایط علمای ما بجای اینکه در صف مقدم همراهی با مردم باشند،در برخی از موارد به سوهان روح جامعه تبدیل شده اند.

باز هم تاکید می کنم اقدام اخیر علمای اهل سنت در تعطیلی نمازهای جمعه ان شاالله که نوشدارو پس از مرگ سهراب نباشد.

مشکل بزرگ غالب علمای ما این است که مشاوران آگاهی در پیرامون خود ندارند و در غالب امور با چند نفر محدود اطراف خود مشورت می کنند.این افراد قطعا در زمینه همه امور آگاهی ندارند.پیشنهاد ما این است که علمای عزیز ما در امور مخالف قبل از اظهار نظر و صدور فتوا با اهل فن و متخصصان آن حوزه مشورت نمایند.اگر این کار را انجام ندهند، قطعا در آینده نیز شاهد تکرار تجربه تلخ کرونا خواهیم بود.

محمد امین از ترکمن صحرا

سایت آوای سنت: انتشار این مطلب به منزله تایید همه مطالب آن نیست

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن