اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

انتقاد شدید امام جمعه گنبد از سکوت کشورهای اسلامی در برابر مظالم چین

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت گنبد از بی توجهی برخی از کشورهای اسلامی به مشکلات دنیای اسلام انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت به نقل از کانال مصلای گنبد آخوند عبدالکریم جاور در نماز جمعه ۱۴ شهریور ماه این شهر تصریح کرد: ببنید چند کشور اسلامی و قدرتمند نسبت به توهین این مجله فرانسوی عکس العمل نشان داد و آن را محکوم کرد و یا به دولت فرانسه تذکر داد. مگر در دنیا کم کشور مسلمان داریم!

وی افزود: اگر روٌسای کشورهای قدرتمند مسلمان به اینگونه جریانات یک دل، یک صدا و هماهنگ عکس العمل نشان داده و در قدم اول روابط اقتصادی خود را با این کشور را قطع می کردند اقتصاد آن کشور فلج می شد و دولت آنها نیز نه ظرف یکسال بلکه ظرف ۱۰ روز سقوط می کرد.

جاور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در کشور چین کمونیست با برنامه ریزی، کودکان مسلمان را از مادران شان جدا کرده و آنان را با افکار و عقاید کمونیستی شستشوی مغزی می دهند، زنان و مردان مسلمان بخصوص ترکمن های طایفه “ایغور” را هم جدا کرده به اردوگاه های کار اجباری می فرستند. آنها فقط به جرم مسلمان بودن مورد آزار و اذیت روحی و جسمی قرار گرفته و بسیاری هم اعدام می شوند.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس اظهار داشت: رسانه ها و فضای مجازی را بررسی کنید، کدامیک از کشورهای مسلمان نسبت به این عمل دولت چین اعتراض و یا آن را محکوم کرده است.

وی افزود: ما مسلمانان وظیفه داریم در برابر کشور و یا دولت هایی که با اهانت کنندگان به دین، ایمان و مقدسات مان برخورد نمی کنند بایستیم، از اسلام و اعتقاداتمان دفاع کرده و بی تفاوتی آنان را محکوم کنیم .

آخوند عبدالکریم جاور با اشاره به آیاتی از سوره توبه تصریح کرد: خداوند می فرماید، اگر انسانی از شما کمک خواست به کمک او بشتابید؛ این انسان ها “ایغورها “، اسلام و پیامبر (ص) را دوست دارند. پس براساس این آیه شریفه؛ هر جایی مسلمانی از ناحیه کفار مورد ظلم و ستم قرار گرفت لازم است که تا حد توان برادر مسلمان خود را یاری و حمایت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از دلایل و ضعف های عمده بیشتر ملل جهان اسلام در مقابله به اسلام ستیزی برخی از کشورها، سیاست مصرف گرایی و وابستگی اقتصادی به کشورهایی امثال چین است. می ترسند که اگر عمل غیر انسانی دولت چین را محکوم کنند حمایت ها و صادرات کالاها را به آن کشور قطع کند… قطع کند؛ مگر چه اتفاقی قرار است بافتد؟ آنها برای رشد اقتصادی شان بیشتر به ما نیاز دارند!

وی افزود: قطع مناسبات اقتصادی بخصوص در بحث کالاهای مصرفی با اینگونه کشورها باعث خواهد شد که مسلمین به خود بیایند و با برنامه ریزی و خود باوری به خود کفایی اقتصادی برسند.

وی در انتهای سخنان خود با بیان اینکه بی عدالتی و ظلم هایی که در سال های اخیر در حق مسلمین جهان شده و بی توجهی و سکوت قدرت های جهان اسلام، جان و دل مسلمین را به درد آورده، اظهار داشت: خداوند به همه مسلمانان بخصوص مردم ایغور چین کمک کند تا از بند اردوگاه های بیگاری و ظلم رهایی یابند و توهین کنندگان به ساحت مقدس پیامبر (ص) را به جزای اعمال شان برساند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن