اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

انتقاد عضو شورای شهر از تغییرات قانون مالیات بر ارزش افزوده

مجلس باید حامی شورای شهر باشد

آوای سنت: عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تغییر قانون مالیات بر ارزش افزوده را نابود کننده قدرت خدمات عمومی در مدیریت شهری است دانست.

به گزارش آوای سنت، آبتین امیری با تاکید بر نقش نمایندگان مجلس در بحث حل مشکلات شهری گفت: مشکلات شهری بدون تعامل و همکاری همه دستگاه ها حل نمی شود، لذا از کلیه نمایندگان مجلس انتظار می رود که پای کار بیایند و باب تعامل را با اعضای شورای شهرهای خودشان را باز کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان در مقابل حقوق ملت مسئول هستند، افزود: در مجلس نباید قانونی تصویب شود که در نهایت به تضعیف نهادهای متولی حقوق ملت مثل شوراها ختم گردد. مسلما تغییر قانون مالیات بر ارزش افزوده به مرگ تدریجی شهرداری ها و نابودی قدرت ارایه خدمات عمومی در مدیریت شهری منجر خواهد شد.

امیری اظهار داشت: از نمایندگان خود این انتظار داریم که مسأله حقوق ملت را جدی گرفته و ظرفیت ارتباط اجتماعی شوراها را در شهرها و روستاها نادیده نگیرند. مطمئنا  تضعیف شوراها به تضعیف مجلس ختم خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس برخی نمایندگان مجلس تازه کار خواند و یادآور شد: برخی از منتخبین مواضعی می گیرند که نه تنها مشکلی از کشور و مردم حل نمی کند، بلکه اقدامات آنها در واقع نوعی عقب گرد است و مشکلات مردم را بیشتر می کند. از نمایندگان استان و همچنین نمایندگان مجرب سایر استان ها در مجلس که تجربه بیشتری دارند انتظار داریم این همکاران خود را توجیه کنند.

امیری عنوان نمود: انگشت شماری از  نمایندگان تازه کار فکر می کنند، هر چه بیشتر داد بزنند کار بزرگی را انجام داده اند، در حالی که داد زدن راحت ترین و بی نتیجه ترین کار است و برنامه داشتن برای حل مشکلات، سخت ترین و نتیجه بخش ترین کار به حساب میاید.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطر نشان ساخت: از نظارت های قضایی و امنیتی که به اصلاح سیستم کمک می کنند، تشکر کرده و اعلام می‌کنم که در همه سطوح آماده همکاری این اقدامات دلسوزانه هستیم، اما در قانون اساسی اصل، تفکیک قوا در حاکمیت است . نمایندگان بجای ورود به دیگر نظارت ها مثل نظارت قضایی که در حوزه آنها نیست، باید کارکرد خود را در تصویب قوانین حل کننده مشکل مردم تقویت کنند.

امیری تاکید کرد: از نمایندگان استان حمایت کرده و می کنیم، اما با تعارف نمی توان مشکلی را حل کرد. مدیران و مسئولان باب همکاری را بازکنند تا ما هم از رهنمودهای آنها استفاده کرده و ظرفیت ها را درحل مشکلات شهری بکار گیریم.

به شخصه منکر مشکلات نیستم. ما هم نسبت به برخی مشکلات انتقاد داریم، اما مشکلات در شهرداری ها بخشی از مشکلات کشور است. این مشکلات بصورت جزیره ای و جدا از مشکلات کشور قابل حل نیستند و بدون تعامل همه قوا حل نخواهند شد.

مدرس دانشگاه اهل سنت تصریح کرد: نمایندگانی که برای اثبات ناکارآمدی برجام طرح دو فوریتی می دهند، برای حل مشکلات افراد بی پناه و بدون مسکن نیز طرح دو فوریتی ارائه کنند. اگر موضوع مسکن افراد بی بضاعت مهم است، باید به صورت فوریت در نهاد قانونگذاری کشور مطرح شدن و مورد بررسی قرار گیرد.

امیری در گریزی به ترور دانشمندان هسته ای کشور  یادآور شد: هنگامی که یک کشور در معرض تهدید قرار می گیرد، اتحاد میان ملت مهمترین راهکار است. ملت ما با همبستگی می توانند هر توطئه ای را خنثی کنند.

دانشمندان و نخبگان سرمایه هر کشوری هستند و حفاظت از آنها یک اصل اجتناب ناپذیر در حقوق داخلی هر کشور است. پس در این شرایط باید شاهد اتحاد همه جانبه نخبگان کشور باشیم تا دشمن جرات تعدی به نخبگان کشور را نکند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن