اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها
موضوعات داغ

انتقاد مولانا ساداتی از مدیریت بحران کرونا در کشور

دموکراسی و حقوق بشر در غرب ابزاری است

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت سراوان ضمن انتقاد از مدیریت بحران کرونا از طرف مسئولان بهداشتی خواستار برخورد قاطع با عامل هتاکی به مقدسات اهل سنت شد.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی  در فرازی از سخنان خود در نماز جمعه ۲۹ مرداد ماه طی سخنانی در اشاره به عملکرد ضعیف بهداشت و درمان کشور و شهرستان سراوان و لزوم شفاف سازی و پاسخگویی ، گفتند : چرا ایران باید آلوده ترین نقطه دنیا به کرونا باشد ، باید جوابگوی این وضعیت شد که با ناکارآمدی و بی مسئولیتی و مافیا با جان مردم بازی می شود ، آقای نمکی وزیر بهداشت با همه کم کاری ها و پنهان کاری ها لوح تقدیر می گیرد و کسانیکه بجای رسیدگی به این شرایط با لوح تقدیر از او حمایت کردند باید از خدا بترسند و از خلق خدا شرم کنند.

امام جمعه اهل سنت سراوان ، تصریح کرد: در شرایط کرونا در کشور و وضعیت بهداشت و درمان شهرستان سراوان تاسف بار است ، سابقه عدم رسیدگی به بیماران و مرگ و میر بالاخص در سراوان که محرز شده موجب بدبینی و بی اعتمادی مردم از مراجعه به بیمارستان‌ها است که در خانه‌ها به درمان می پردازند.

مولانا ساداتی افزود: مسئولان بهداشت و درمان برای حفظ سمت خود از یکدیگر تعریف می کنند و انتطار تقدیر دارند اما عملکرد مطلوب برای بهداشت و درمان دیده نمی شود در حالیکه کشور از ظرفیتهای بزرگی برای پیشرفت و رفاه مردم برخوردار است.

مولانا ساداتی در فرازی از سخنان مراسم نمازجمعه اهل سنت سراوان در اشاره به تکرار اهانت به مقدسات اهل سنت و اخیرا در یک مراسم عزاداری در تهران اظهار داشت :

امروزه نام حسین رضی الله عنه زنده است اما باید عمل و روش حسین زنده شود ، آن وقت ما حسینی و ادامه دهنده واقعی راه حسین هستیم.

امام جمعه اهل سنت سراوان خاطرنشان ساخت: خبرهایی شنیده شد که باعث تاسف است در ادعا و لوای محبت سیدنا حسین رضی الله عنه با برگزاری مراسم، به اصحاب رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم ، برخی به خلفای راشدین بی ادبی و بی حرمتی نمودند.

مولانا ساداتی ابراز داشت : اینگونه اعمال مردود است و این افراد تفرقه انداز و دشمن اسلام باید توسط مسئولین امر به قانون سپرده و مجازات شوند که بر خلاف سخنان رهبر انقلاب قلب بیش از یک میلیارد مسلمان را به درد آوردند.

ایشان تصریح نمودند : این افراد هتاک از انسانیت به دور هستند چه برسد به اسلام ، با دشنام و بدگویی و سخنان زشت به فرد کافر هم گفته نمی شود اما اینگونه افراد ؛ مسلمانان اولیه از ازواج مطهرات و یاران رسول الله علیه و آله و سلم را که ایران و جهان مدیون احسانات و عملکرد درخشان آنان است به جای قدردانی مورد اهانت قرار می دهند.

امام جمعه اهل سنت سراوان در بخشی از سخنان در اشاره به اتفاقات کشور همسایه و تحولات افغانستان اظهار داشت : چگونگی ایجاد نظام آینده افغانستان موجب امیدها و از طرفی نگرانی ها برای این کشور اسلامی شده است ؛ اما آنچه مهم است ملت افغانستان خواهان رفاه و امنیت و پیشرفت هستند که اجازه تعیین سرنوشت به مردم خود افغانستان داده شود.

مولانا ساداتی ساداتی با اشاره به استفاده ابزاری از دموکراسی و حقوق بشر خاطرنشان ساخت : سازمان های حقوق بشری کجا بودند زمانیکه دولتهای گذشته در فساد و وابستگی به قدرتهای استعماری از جمله آمریکا بودند و سهم مردم افغانستان با مداخلات بیگانگان نا امنی و فقر بوده و صدها هزار نفر کشته و آواره شده اند ، دولتهای استکباری و در راس آنان آمریکا فقط ادعای حقوق بشر و دموکراسی دارند که نمونه آن تاسیس رژیم جعلی اسراییل و دهه ها همراهی در ظلم به مردم مسلمان در فلسطین و افغانستان است.

مدیر دارالعلوم زنگیان سراوان افزود : اکنون که طالبان بصورت مسالمت آمیز کنترل کشور را بدست گرفتند ، راه حل صحیح صلح و ثبات و آبادانی افغانستان داخلی است که با تصمیم گیری و مشارکت فراگیر همه گروه های افغان ممکن است.

مولانا ساداتی تصریح کرد : ملت افغانستان از قومیتها و مذاهب و گروهها و جناح های مختلف سیاسی باید هوشیار باشند که مداخلات خارجی و ایحاد جنگ داخلی و تجزیه این کشور نقشه و خواسته دشمنان ملت مسلمان افغانستان است.

امام جمعه اهل سنت سراوان ابراز داشت: امیدواریم موفقیت طالبان در افغانستان و تشکیل حکومت کارآمد در این کشور موجب صلح و امنیت در منطقه و تقویت جهان اسلام گردد ، طالبان نیز بخش بزرگی از ملت افغانستان و یک واقعیت اجتماعی در این کشور است که باید دیده شوند و تجربه نشان داده جنگ و دخالت قهرآمیز راه حل نیست.

مولانا ساداتی نیز در ادامه سخنان در اشاره به اخبار انتصاب شهرام ایرانی از سوی مقام معظم رهبری به سمت فرماندهی گفتند : عنایت رهبر انقلاب در انتصاب مسرت بخش فردی شایسته از اهل سنت به سمت مهم فرمانده نیروی دریایی ارتش ، ارزشمند و قابل تقدیر است .

امام جمعه اهل سنت سراوان ابراز داشت : امیدواریم اعتماد به شایستگان اقوام و مذاهب و اراده بکارگیری آنها در پست های مدیریتی کشور و سطح بالا در دستور کار سایر دستگاهها قرار گیرد ، استفاده از این ظرفیت موجب امنیت ، توسعه و همبستگی ملی و نیز مایوس شدن دشمنان است.

مولانا ساداتی همچنین در اشاره به گرامیداشت ۲۶مرداد سالروز بازگشت آزادگان به کشور بیان کرد: آزادگان سرافراز برای حفظ و اقتدار کشور ؛ سال‌ها اسارت و رنج و مرارت را در زندان‌های رژیم عراق متحمل شدند ، جایگاه  بلند و قابل تقدیری دارند.

مولانا ساداتی در بخش نخست سخنان به شرح واقعه عاشوراء؛ فضایل و شهادت حضرت حسین پرداخت و از آن بعنوان نمونه بارز مجاهدت در راه حق و ایستادگی در مقابل باطل و مفسدان و زورگویان با وظیفه مهم امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد.

امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: شهادت مظلومانه جگر گوشه رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم حضرت حسین چنان مظلومانه و دردناک است که هر انسان آزاده را دردمند و متاثر می کند ، اما آنچه هدف بزرگ و مقصد عظیم از این واقعه است ادامه راه حضرت حسین است که از خطبات و نامه‌های ایشان معلوم می‌شود ، عمل و رفتار به قرآن و سنت رسول الله صلی الله علیه وآله و سلم ، نظام اسلامی و خلافت نبوت ، قرار گرفتن در راه حق و مقاومت علیه ظلم با مال و جان خود و تحمل مشقات و مشکلات در این مسیر است.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن