اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

اهتمام به اعمال نیک نجات بخش است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت دیگه سرا، اهتمام در اعمال نیک و حسنه را باعث نجات از فتنه های دنیوی و عذاب قبر برشمرد.

به گزارش آوای سنت، افندی محمد یوسفی در گفتگو با خبرنگار ما، یکی از اسباب نجات از فتنه و رهایی از عذاب قبر را در ذکر و یاد خدای متعال دانست و گفت: از خصلت های مهم به این است که از دام های وسوسه انگیز به خدای متعال پناه ببرد. شیطان لعین از تمایلات نفسانی انسان ها آگاه است و همیشه در پی فرصت می گردد تا افراد را از طریق وسوسه ها به دام بیندازد.

نفس اماره وسیله ای است که شیاطین آنرا را در اختیار گرفته و با افکار بد و پلید، دائما ذهن را به مسیر منحرف جهت می دهد، پس کسی که در معرض وسوسه باشد به گناه بسیار نزدیک است. از این جهت بزرگان دین توصیه به ذکر و دعا می کنند، زیرا اذکار مانند سپری فولادین در برابر آسیب ها عمل کرده و شیطان جرات نزدیک شدن به کسی که مسلح به اذکار است را ندارد.

افندی یوسفی، اهتمام به روزه و همچنین داشتن طهارت و پاک بودن بدن را از دیگر موانع در برابر آسیب های فتنه و نجات از عذاب قهر خواند و اقزود: رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم به پاکی بدن بسیار اهمیت می داد و هیچگاه بدون وضو از منزل خارج نمی شد. امروز متاسفانه پاکی بدن چندان جدی گرفته نمی شود و برخی از خانواده ها به این مسئله توجه نشان نمی دهند. در روز قیامت آن گروه از کسانی که به پاک نگه داشتن جسم خود ارزش قائل هستند در حلقه انبیاء پذیرفته خواهند شد.

امام جمعه اهل سنت دیگه سرا، فضائل حج عمره را از دیگر امتیازات بزرگ برای در امان ماندن از فتنه های دنیوی عنوان کرد و ادامه داد: زیارت عمره بیت الله و مسجد النبی، تاریکی و ظلمت را از قبر برداشته و وحشت را خنثی می کند. ترویج فرهنگ حج عمره عمل خداپسندانه ای است که در کشور ما صورت می گیرد و طی هر ماه تعداد زیادی از مردم به زیارت خانه خدا می روند. گرچه برای افرادی که توشه کافی دارند، یکبار حج تمتع فرض گردانیده شده است، اما حج عمره نیز برکات و درجات بسیار زیادی را در کارنامه اعمال به ثبت می رساند.

عمره از سوی دیگر باعث تجدید زیارت اماکن مقدس می شود و مجاهدت در این راه بی پاسخ نخواهد ماند. به علاوه بخت یار کسانی است که در این دنیا کمک به مستمندان و افراد کم بضاعت را فراموش نمی کنند، زیرا روز قیامت در جمع صالحین پذیرش شده و اگر کسی از افراد ناتوان دستگیری و حمایت بعمل نیاورد از حمایت صالحین محروم خواهد ماند.

افندی یوسفی، راهنمایی و ارشاد مردم به راه راست را از اعمال ارزشمند توصیف کرد و تاکید ورزید: اگر ترس و خوف از خدای متعال نباشد، انسان مگر زمانی که پای منافع در بین باشد از همنوعش دور خواهد شد. هر عمل خیری خشنودی الله را سبب می گردد و هر ترک کاری که برخلاف دستور قرآن کریم صورت بگیرد، عذاب و سختی پدید می آورد. دنیا دار مکافات است. مصایب برای همه هستند، اما گاهی مصیبت هایی در زندگی اتفاق می افتد که تحمل شان سخت می باشد. در حوادث مختلف حکمت خداوندی نهفته است و برای صابران و کسانی که خدا را بیشتر از دنیا و تعلقاتش دوست می دارند، پاداشی بی حد داده خواهد شد.

هر شخصی که وارد جنت می شود الزاما کسی نیست که گناه کم دارد، بلکه ممکن است گناه آن فرد از ثوابش بیشتر باشد، لیکن به خاطر صبری که پیشه کرده است به بهشت می رسد. حسن ظن به بارگاه الهی عبور از پل صراط را آسان می کند. همچنین کسانی که در این دنیا به کثرت صلوات می فرستند بنا به وعده قرآن کریم از جمله بهشتیان می باشند و خدای متعال بنده اش را به حرمت صلوات از مسیر جهنم بازگردانده و جنت را تقدیم وی می گرداند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن