اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

اهل سنت خراسان شمالی از حضور پرشور خود در انتخابات می گویند

آوای سنت : علما، امامان جمعه، ریش‌سفیدان و معتمدان اهل سنت خراسان شمالی حضور در انتخابات را یک تکلیف و واجب عقلی می دانند و می گویند اهل سنت این استان همانند سال های گذشته حضوری پرشور در پای صندوق‌های رأی را خواهند داشت.

آن ها بر این امر معتقد هستند که حضور در انتخابات موجب استحکام نظام، افزایش وحدت میان شیعه و سنی می شود و از سوی دیگر هر رای که به صندوق ریخته می شود همچون تیری است که به قلب دشمنان اصابت می کند.

انتخاب نامزد قدرتمند با حضور قوی مردم

حمید آخوند بهمن امام جمعه محله جوادیه بجنورد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت حضور پروشور مردم در انتخابات اظهارکرد: در واقع انتخاب یک فرد قدرتمند و اصلح در انتخابات در سایه حضور قدرتمند مردم شکل می گیرد.

وی گفت: اگر حضور مردم در انتخابات پرشور و حداکثری نباشد، سایر افراد به جای اشخاصی که در انتخابات شرکت نکرده اند تصمیم گیری می کنند و ممکن است فردی انتخاب شود که ضعیف باشد و قدرت تصمیم گیری را نداشته باشد.

آخوند بهمن افزود: جامعه اهل سنت بر این امر معتقد هستند که شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی و شرعی است و جامعه اهل سنت کشور و خراسان شمالی در تمامی دوره های برگزاری انتخابات نشان داده اند که حضوری پرشور داشته و همیشه در تعیین سرنوشت خود نقش داشته اند.

وی ادامه داد: حضور شیعه و سنی در انتخابات نشان دهنده وجود وحدت در میان مردم است و از آنجایی که دشمن به دنبال تفرقه افکنی میان آن هاست درحقیقت مردم با حضور خود در انتخابات این امید دشمن را ناامید می کند.

حضور در انتخابات سبب دوام نظام می شود

غفور آخوند سرفراز مدیر حوزه علمیه در کلاته ابریشم شهرستان راز و جرگلان نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، تصریح کرد: یکی از مباحث مهم در هر کشوری موضوع انتخابات است که افراد برای تعیین سرنوشت خود حضور پیدا کرده و فرد مورد نظر خود را انتخاب می کنند.

وی گفت: حضور در انتخابات در مسئله دینی و مذهبی از جایگاه خاصی برخوردار است و از سوی دیگر شرکت در انتخابات یکی از واجبات عقلی است.

آخوند سرفراز توصیه کرد: همه افراد چه شیعه و چه سنی برای اینکه تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت کنند و ائمه جمعه و تریبون داران اهل سنت، مردم را به این امر مهم دعوت می کنند.

همه مردم برای شرکت در انتخابات احساس وظیفه کنند

وی با تاکید بر اینکه به طور حتم حضور حداکثری مردم در انتخابات اثرات خیلی زیادی به دنبال دارد، بیان کرد: یکی از اثرات مهم حضور مردم در انتخابات استحکام و دوام نظام جمهوری اسلامی است، بنابراین همه مردم باید برای شرکت در انتخابات احساس وظیفه کنند.

آخوند سرفراز تاکید کرد: از صدر اسلام اهل سنت به اصل انتخابات معتقد است و تاکنون در همه عرصه ها حضوری پرشور و حداکثری داشته است.

وی افزود: علما و خطبای اهل سنت انتخابات را به عنوان یک تکلیف دینی و واجب عقلی می دانند و مردم را برای حضور در این امر بسیار مهم تشویق می کنند.

هر رای ریخته شده به صندوق همچون تیری است که به قلب دشمنان اصابت می کند

رحیم آخوند صمدی امام جمعه منطقه جرگلان و شهر یکه سعود نیز در گفت و گو با ایسنا، تصریح کرد: شرکت در انتخابات را برای خود، سرنوشتی تاریخی و ملی دانسته و حضور در آن را بر خود واجب می دانیم و مردم را برای حضور در این اتفاق سرنوشت ساز و تاریخی تشویق می کنیم.

وی گفت: انتخابات برای یک شخص نیست بلکه سرنوشت ملت توسط آن رقم می خورد، بنابراین مردم باید با حضور حداکثری و انتخاب درست خود فرد اصلح را انتخابات کنند تا سرنوشت بهتری را داشته باشند.

آخوند صمدی افزود: از سوی دیگر در حال حاضر دشمنان به دنبال آن هستند تا حضور مردم را در انتخابات کم رنگ نشان دهند که هر رای مردم تیری بر قلب آن ها خواهد بود.

وی ادامه داد: شیعه و سنی در ایران ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و همین امر سبب عصبانیت دشمنان شده است که همه مردم با حضور خود در انتخابات دشمنان را عصبانی تر خواهند کرد.

حضور مردم در انتخابات زمینه‌ساز پیشرفت خواهد شد

محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی همچنین در همایش گردهمایی روحانیون و علمای شیعه و اهل سنت استان اظهار کرد: پیام حضور حداکثری مردم در انتخابات، وحدت و همدلی در مبارزه با ظلم، تبعیت از رهبری و ایستادگی بر سر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است و زمینه‌ساز پیشرفت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در آستانه یک انتخاب بزرگ هستیم که این انتخابات اهمیت زیادی دارد، گفت: ۱۱ اسفند یک بستر واقعی برای حضور مردم از هر قشری و با هر تفکری در انتخابات فراهم می‌شود و این حضور پرشور، اقتدار مردم و وحدت مردم در مقابل دشمنان را تداعی می‌کند.

وی بیان کرد: آمادگی و آگاهی و بصیرت مردم موجب جلوگیری از به ثمر رسیدن اقدامات و اهداف دشمنان می‌شود و با انسجام و اتحاد، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب حفظ خواهد شد.

حسین نژاد با اشاره به اهمیت نقش علما در جامعه، گفت: قدرت‌های سلطه در طول تاریخ همواره به‌دنبال ضعیف کردن نقاط قوت و ارزش‌های نظام ما بوده‌اند. امروز در نقاط مختلف جهان، قدرت‌های پوشالی و زیاده‌خواه، دین اسلام، مقام معظم رهبری و حضور و اتحاد مردم را مانع زیاده‌خواهی‌ها و کارهای خبیث خود می‌دانند و تلاش می کنند مردم حضور کم‌رنگی در انتخابات داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی جایگاه و پیشرفت‌های زیادی را که امروز نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف به‌دست آورده است، موجب پیشرفت جهان اسلام دانست و افزود: امروز تمام کشورهای اسلامی در برابر قدرت‌های سلطه و زیاده‌خواه ایستاده‌اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن