اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

با حضور حداکثری در انتخابات، نمایندگانی انتخاب کنیم که حلال مشکلات مردم شوند

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: باید با حضور حداکثری در انتخابات، نمایندگانی قوی انتخاب کنیم تا حلال مشکلات مردم شوند.

 ماموستا عبدالرحمان مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی در اداره امور کشور، گفت: مجلس در نظام اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها وبرنامه‌ریزی‌ها بوده و در حقیقت چراغ هدایت دولت و ملت را در دست دارد.

مرادی با بیان اینکه مجلس کار قانونگذاری را بر عهده دارد و با وضع قوانین، مسیر حرکت کشور را مشخص می کند، اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف مهم مجلس در کنار قانونگذاری نظارت بر حسن اجرای قوانین است، به این صورت که نمایندگان مجلس با استفاده از ابزارهایی شامل تذکر، سوال و استیضاح می توانند عملکرد دولت را به نقد کشیده و از این طریق در جهت اداره بهتر کشور پای کار باشند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس ارتباط بیشتری با بدنه مردم دارند، بیشتر در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار گرفته و می توانند با تصویب قوانین مرتبط با نیازهای مردم، در جهت رفع مشکلات جامعه تلاش کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای ادامه راه انقلاب نیاز به تشکیل مجلس انقلابی داریم، گفت: برای رفع مشکلات نیاز به قانون گذاری و ایفای نقش مدبرانه مجلس شورای اسلامی داریم و تنها در صورت برخورداری از مجلس انقلابی می توانیم به حل مشکلات و در صدر آنها مشکلات اقتصادی امیدوار باشیم.

مرادی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه افرادی مناسب ورود به مجلس هستند، گفت: نمایندگان مجلس باید در وهله اول متخصص بوده و تجربه اجرایی و کار مدیریتی داشته باشند. در شرایط کنونی که مشکلات اقتصادی داریم لازم است نمایندگانی متخصص در حوزه اقتصادی هم راهی مجلس شوند.

مرادی تاکید کرد: نماینده خوب نماینده‌ای است که در کنار متخصص بودن، مومن و انقلابی بوده و به قصد خدمتگزاری پای کار آمده باشد و غیر از خدمت کردن به مردم هیچ انگیزه دیگری نداشته باشد.

مرادی در ادامه  در پاسخ به این سوال که بهتر است مجلس از یک تفکر و دیدگاه و جناح خاص باشد یا نه، توضیح داد: مجلس کارآمد مجلسی است که صاحبان تفکرات سیاسی مختلف در آن حضور داشته باشند، نه اینکه صرفا نمایندگان آن از یک جناح یا تفکر خاص باشند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به اهمیت مشارکت گسترده مردم در انتخابات داشت و گفت: در سایه مشارکت حداکثری در انتخابات است که می توان از مجلس بوجود آمده مطالبه گری کرد، ضمن اینکه مشارکت گسترده مردم در انتخابات در اقتدار هرچه بیشتر کشور در عرصه های ملی و بین المللی هم تاثیرگذار خواهد بود.

مرادی تاکید کرد: مشارکت ضعیف در انتخابات سبب ورود افرادی باشایستگی کمتر به مجلس شده و در نتیجه مجلسی ضعیف ایجاد می شود که توان صیانت از حقوق مردم و قانونگذاری صحیح را نخواهد داشت.

وی در ادامه اشاره ای هم به راه های شناخت نماینده اصلح داشت و گفت: باید با دقت نظر افراد شایسته و قوی و صادق را راهی مجلس کنیم تا حامی مردم و حلال مشکلاتشان باشند.

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار اقشار مختلف مردم اعم از احزاب، تشکل ها، دانشگاهیان، علما و مبلغین در کمک به شناخت کاندیداهای اصلح، گفت: پای کار آمدن احزاب و تشکل ها در معرفی چهره های توانمند موثر بوده و در نهایت منجر به انتخاب نمایندگان توانمند در انتخابات خواهد شد که این موضوع به نفع مردم و نظام است

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن