اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

” برای اورامانات “

سید علاءالدین حیدری

آوای سنت : محضر مردم شریف اورامانات ،بزرگان و ماموستایان گرامی ، فعالین معزز مدنی ، سیاسی ، اجتماعی و اهالی محترم رسانه

با سلام و آرزوی بهترین ها برای شما سروران گرامی

پیرو تماس های فراوان ، پیامهای بیشمار و مراجعات جمع کثیری از طیف های مختلف در جامعه اهل سنت و منطقه اورامانات مبنی بر اینکه چرا حقیر علیرغم پیگیریهای چندین ساله ی مطالبات و مشکلات مردم ، در یکسال گذشته سکوت اختیار کرده و فعالیتهای علنی و پیگیریهای لازم را نداشته ام ؟

لازم دانستم که جهت تنویر افکار عمومی و استحضار عزیزانم در اورامانات توضیحاتی را تقدیم نمایم :

۱- معمولا سال اول دولت ها ، سال استقرار و شکل گیری نهاد دولت است و در این سال به دولت فرصتی داده می شود که به شکل دهی خود جهت ارائه خدمت به مردم و نیز عمل یه وعده های خود بپردازد . بر همین اساس در این یکسال جز ارائه پیشنهاد و دادن ایده های موثر به امید عمل نمی توانستیم اقدامی دیگر داشته باشیم .

۲- بنده در این یکسال در کنار رعایت الزامات سال اول دولت ، از پیگیریهای مستمر خود به جهت رفع مشکلات مردم کوتاه نیامده و از طرق ممکن و مختلف مطالبات به حق و قانونی را مطالبه نمودم .

۳- بعنوان کسیکه قریب بیست سال گذشته با رویکردی وحدت محور پیگیر مسائل و مطالبات جامعه اهل سنت بوده و روی آنها تحقیق و کار کرده ام ، اعلام می کنم که مطالبات جامعه اهل سنت قانونی و بر اساس مصلحت های کشور بنا شده اند ” و ما از حمایت های همه جانبه رهبر معظم انقلاب ( دامت برکاته ) ، بسترهای قانونی و همراهی و همدلی نهادهای امنیتی برخورداریم ” و تنها دلیل کم کاری و برخی بی توجهی ها به نخبگان ما بد سلیقه بودن و یا بی توجهی برخی مدیران به مصلحتهای کشور و امنیت پایدار ملی است .

شدیدا معتقدم تنها نسخه شفابخش مشکلات ما ” وحدت و برادری ” است و همه ما باید بر ریل وحدت حرکت نماییم .

۴- همچنان بر حسب قول و وعده ای که جناب آقای رئیسی در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در نشست علمای اهل سنت کشور در پی درخواستهای بنده از ایشان در خصوص مطالبات جامعه اهل سنت به ما در تایید عرایض بنده دادند ، پیگیر مطالبات شما عزیزان بوده و خواهم بود و در این میان همدلی ، همراهی و هم افزایی نقش کلیدی در موفقیت ما خواهد داشت .

۵- قطعا سال دوم دولت سیزدهم ، سال پیگیری های جدی ما خواهد بود و مطالبات را از رئیس جمهور محترم و مدیران ارشد دولت پیگیری خواهیم کرد .

۶- بی توجهی به نخبگان اهل سنت در مدیریتهای کشوری و استانی را جفا در حق نظام و وحدت ملی ، اسلامی می دانم و معتقدم دور نگه داشتن شایستگان ما از چرخه مدیریتها ” آب در آسیاب دشمن ریختن ” بوده و قطعا با سیاستهای کلان نظام و رویه وحدتی مقام معظم رهبری و نیز تحلیل های امنیت محور همخوانی نداشته و آنرا همنوا با جریان نفوذ می دانم که تلاش خواهیم کرد گزارشات لازم را خدمت بزرگان نظام ارائه داده و وضعیت را منعکس نمائیم .

۷- جامعه اهل سنت و مردم شریف اورامانات در طول ۴۴ سال گذشته از یاران صدیق امام و رهبری بوده و در همه عرصه ها و برهه های حساس حضوری حماسی و ایثاری تاریخی داشته اند .

این مردم با تقدیم هزاران شهید دیواری فولادی در مسیر دشمنان بوده و اکنون شایسته بهترین خدمات و بالاترین همدلی ها هستند .

لذا حقیر بعنوان خادمی کوچک ، دلسوز نظام ، دغدغه مند وحدت ، پیگیر مطالبات و رفع مشکلات و نیز آرزومند توسعه اورامانات همواره و با افتخار در خدمت شما عزیزان بوده و در حد توان از هیچ کوششی فروگذار نخواهم کرد .

در این مسیر همانند گذشته ، همه منافع و مصلحتهای شخصی خود را به پای شما سروران گرامی ، اورامانات عزیز و وحدت و برادری ایران سرافراز قربانی نموده و صادقانه و شفاف در راه توسعه اورامانات با شما همدل و هم گام خواهم بود .

در این مسیر دست یاری خود را بسوی همه دردمندان دلسوخته دراز می کنم که باشد نقشی ماندگار بر این صفحه حک کنیم .
با احترام

خادمِ کوچکِ شما
سید علاءالدین حیدری

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن