اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

برخورد اسلام با فرقه های داخل امت اسلامی و دیگر تمدن ها بر اساس مدارا است

آوای سنت : مدیر مدرسه علوم دینی خاتم الانبیاء شهر فراغی: برخورد اسلام با فرقه های داخل امت اسلامی و دیگر تمدن ها بر اساس مدارا است
احمد آخوند قربانپور گفت: اگر به تاریخ اسلام نگاه کنیم شاهد خواهیم بود که برخورد اسلام با کلیسا و فرقه های داخل امت اسلامی و دیگر تمدن ها بر اساس مدارا بوده است.

 آخوند احمد قربانپور در وبینار عقلانیت، مدارا و تمدن نوین اسلامی در مدرسه علوم دینی خاتم الانبیاء شهر فراغی گفت: بشر در امور زندگی متکی به عقل است و در اسلام عقل سلیمی و عقل کلامی ارزش بالایی دارد و اهمیت عقل در قرآن و احادیث بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه فراغی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه، پیامبر (ص) اندیشمندان را در نزدیک خود می نشاندند و در مرام و معتقدات دینی خود با مردم نرم سخن و نرم خو بودند، افزود: محبت، عدالت، همدلی، عقلانیت، مدارا، منطق پذیری، بصیرت، کرامت انسانی، واقع بینی و … از جمله موضوعاتی است که در اسلام مطرح و به آن راهکار می دهد.

آخوند قربانپور با بیان اینکه، انسان عاقل، مدارا پیشه است و مومن و مسلمان نیز محبت پیشه و مدارا پیشه است، افزود: با مدارا پیشه بودن و همدلی ساختار تمدن اسلامی شکل خواهد گرفت و اگر به تاریخ اسلام نگاه کنیم شاهد خواهیم بود که برخورد اسلام با کلیسا و فرقه های داخل امت اسلامی و دیگر تمدن ها بر اساس مدارا بوده است.

وی با اشاره به اینکه، عقل به ما می شناساند که این جهان هستی صاحبی دارد و نمایندگانی با معجزات خود فرستاده است، افزود: پیامبر (ص) عقلانیت و مدارا را بهم ربط داده است و امروز با عبرت گرفتن باید تمدن را احیاء کنیم زیرا عقلانیت، مدارا و گفتگو از راه های توسعه اسلام در جهان امروز است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن