اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

برقراری عدالت و شایسته سالاری لازمه تحقق وحدت عملی

آوای سنت: امام جمعه مشهد ریزه توهین به پیامبر اسلام را توهین به تمام ارزش های انسانی و اخلاقی و توهین به تمام پیامبران الهی خواند.
وظیفه مسئولین برای تحقق وحدت عملی که مدنظر امام راحل و مقام معظم رهبری است بسیار خطیر و سنگین است.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، مولانا عبدالکریم علی بائی امام جمعه شهرمشهد ریزه طی این گفتگو ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم گفت:: میلاد پیامبر تبلور نور و تابش هدایت به تمام دنیا بود. تولد پیامبر عظیم الشان بهترین روزی است که برای بشریت طلوع کرد، لذا تاسی به اخلاق و رفتار ایشان و پیاده کردن آن در زندگی راز موفقیت وکامیابی انسان ها بشمار می رود.

وی در این باره افزود: نبی مکرم اسلام در جامعه‌ ای که مردم آن در اوج ظلم و ستم، بی‌عدالتی، فسادِ عقیده و پایمال کردن حقوق دیگران به سر می‌بردند، مکارم اخلاق، عدل و مساوات و برادری را نهادینه کرده و همه مردم را حول محور قرآن و اسلام گرد آورد. در زمان ما نیز هفته وحدت جرقه ای برای تداوم و تحکیم برابری و برادری در میان مردم است.

در شرایط نابسامان کنونی جامعه توجه به این امر ضروری‌ احساس می شود و وظیفه مسئولین برای تحقق وحدت عملی بسیار خطیر و سنگین می باشد.

مولانا علی بای ادامه داد: مسئولین و دولتمردان باید با اجرای عدالت، شایسته سالاری ، برابری و عدم تبعیض و رعایت حقوق بین اهل سنت و تشیع که از مولفه‌‌های مهم وحدت است، جهت تحکیم و تداوم وحدت تلاش کنند.

امام جمعه شهرمشهد ریزه ضمن محکوم کردن عمل سخیفانه رئیس جمهور فرانسه و مجله شارلی ابدو عنوان نمود: این رفتار زشت ونابخردانه آنها نشان از اوج عزت و قدرتمندی اسلام است و از آنجائی که نمی توانند با موج اسلام خواهی وگرایش به اسلام مقابله کنند، به عمل زشت ومنحوس فحاشی و توهین روی آوردند. ترس از گسترش اسلام خواهی در کشورشان باعث شده تمام امکانات و تریبون‌ها را در راستای اسلام هراسی بکار گیرند.

این اهانت آنها به بهانه آزادی بیان نه تنها باعث جریحه دار شدن قلب دو میلیارد مسلمان و تمام آزادی خواهان جهان شد، بلکه توهین به تمام ارزشهای انسانی و اخلاقی و توهین به تمام پیامبران الهی بود .زیرا که نبی رحمت خاتم و امام الانبیاء هستند

مولانا علی بائی با ابراز نگرانی و محکوم کردن عادی سازی روابط بعضی کشورهای اسلامی با اسرائیل یادآور شد: در زمانی که نیاز به همگرایی و وحدت میان جوامع اسلامی بسیار محسوس واقعاً جای تاسف است که بعضی کشورهای اسلامی با عادی کردن روابط و همکاری با رژیم غاصب اسرائیل علاوه بر دردمند کردن مسلمین جهان به سمت وسوی برآورده کردن منافع اسرائیل وغرب حرکت می‌ کنند.

این عالم اهل سنت با اشاره به همه گیر بودن ویروس کرونا اظهار داشت: استفاده از ماسک، رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای حفاظت خود و دیگران امری لازم و ضروری است. در فصل سرما باید توجه بیشتری به این امر داشت تا سلامت خود و دیگران را به خطر نیندازیم. با اعتماد و توکل بر خداوند و دعا برای رفع این بیماری، از اسباب موجود برای حفاظت خود و دیگران در مقابل بیماری استفاده کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن