اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

برنامه ریزی و نظارت مستمر، لازمه موفقیت طرح اقتصادی دولت

آوای سنت : امام جمعه پاوه تاکید کرد: اگر در کنار طرح اقتصادی دولت، دو کار برنامه ریزی و نظارت مستمر انجام شود، احتمالاً بسیار مفید خواهد بود.

حاج ماموستا ملا قادر قادری در نمازجمعه این هفته پاوه عنوان کرد: چهارشنبۀ گذشته رئیس جمهور در جمع علمای اهل سنت شرق و غرب و شمال و جنوب کشور گفت؛ هنوز بعد از گذشت یکسال داریم بدهی دولت گذشته را پرداخت می‌کنیم و طرح جدید اقتصادی که در کشور به اجرا درآمده حاصل ۷ ماه مطالعه تیم اقتصادی دولت است و به این نتیجه رسیده‌ایم فعلاً برای ملت ایران علیرغم سختی آن، مناسب‌ترین طرح است.

وی تاکید کرد: بنده هم معتقدم اگر در کنار این طرح دو کار برنامه ریزی و نظارت مستمر انجام شود، احتمالاً بسیار مفید خواهد بود.

امام جمعه پاوه عنوان کرد: تنها اعلام تلویزیون در تهران و یا نوشتن قیمت‌ها از طرف دولت کافی نیست. لازم است در همۀ شهرها برنامه‌ریزی شود که چگونه نظارت براین طرح صورت گیرد و کسانی مسئولیت را بپذیرند که به این کار ایمان داشته باشند چون ایمان به کار از خود کار مهم‌تر است.

وی افزود: اوضاع جامعه ضرورتاً از ما می‌خواهد افراد مخلص با پشتیبانی قوی بر بازار و بازاریان و فروشگاه‌ها نظارت کنند. بنده مطمئنم برای توفیق این طرح در آینده تولید دولت زیاد خواهد شد و امکانات زیادی روانۀ بازار می‌شود اما آیا به فقرا و انسان‌های محتاج می‌رسد؟ عرض می‌کنم اگر نظارت و برنامه‌ریزی باشد؛ بله به فقرا هم می‌رسد.

ماموستا قادری ادامه داد: از ملت شریف ایران هم درخواست می‌کنیم صبر داشته باشند و از بازاریان محترم هم می‌خواهیم از خدا بترسند. اگر از خدا بترسید نظارت هم لازم نیست چرا اجناس را به‌جای اینکه به برادر دینی و فقرای جامعه بفروشید، برای سود بیشتر احتکار می‌کنید؟ این کار درست نیست.

وی ادامه داد: مردم هم صبر داشته باشند تا ببینیم نتیجه چه می‌شود و بازاریان هم از خدا بخواهند وضع بهتر شود و با همشهریان خود همکاری کنند.

وی یادآور شد: چون این طرح حاصل ۷ ماه مطالعه است، طرح خوبی است و ما هم باید صبر داشته باشیم. ان شاء الله وضع بهتر می‌شود به شرطی که نظارت و برنامه‌ریزی باشد.

امام جمعه پاوه در بخش دیگری از سخنانش پیر امون حادثه کشته شدن خبرنگار الجزیره در فلسطین اشغالی گفت: وجود افراد مؤثر برای جامعه مفید و به نفع است و فقدان آن‌ها ضرر است. دو روز پیش خبرنگار الجزیره به نام خانم شیرین ابوعاقله در رام الله توسط نیروهای رژیم صهیونیستی کشته شد. وقتی این خبر را شنیدم و بسیار متأسف شدم.

وی افزود: بیش از دو دهه است اخبار فلسطین را بیشتر از این خانم دریافت می‌کنم. وی فردی شجیع و توانا و نترس بود و همیشه برای فلسطین ناراحت بود و همواره با قلم خود بر اسرائیل نفرین می‌کرد.

ماموستا قادری عنوان کرد: ابوعاقله ۲۳ سال است در فلسطین اشغالی خبرنگار است و یک‌بار به بهانه استراحت و گردش به اروپا و امریکا نرفت و محل خدمت خود را ترک نکرد تا عاقبت از او با گلوله انتقام گرفتند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن