اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

برپایی جشن‌های معراج بیانگر ارادت کردستانی‌ها به پیامبر(ص) است

آوای سنت : امام جمعه سنندج گفت: جشن‌های مردمی معراج بیانگر ارادت کردستانی‌ها به پیامبر است که در سطح مساجد برگزار می‌شود.

ماموستا فایق رستمی شامگاه چهارشنبه در مراسم جشن معراج رسول اکرم (ص) در مسجد جامع شهر دهگلان اظهار کرد: جشن‌های معراج مایه رحمت و برکت برای مسلمانان است و از این رو اهمیت زیادی بین مردم کردستان دارد.

وی عدالت و مساوات را از درس‌های پیامبر اکرم (ص) خواند و افزود: خداوند ایمان را در قلب مسلمانان نهاد تا درس‌های پیامبر را فراگیرند و ویژگی‌های پیامبر را الگوی خود بدانند.

وی بیان کرد: مردم کردستان در چنین ایامی با برگزاری جشن‌های معراج و یا مبعث در منازل و یا مساجد ارادت خود را به پیامبر اسلام نشان می‌دهند.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: مردم کردستان در راه دین پیامبر و دین پروردگار ارادت ویژه‌ای دارند و با جمع‌های مردمی جشن‌های معنوی را برگزار می‌کنند.

ماموستا رستمی در ادامه به اهمیت امنیت در جامعه پرداخت و اضافه کرد: بزرگترین نعمت براساس اشاره قرآن کریم، امنیت است و باید برای امنیت تلاش کنیم چرا که اگر امنیت نباشد توسعه وجود نخواهد داشت و مسلمانان آرامش را نخواهند دید.

وی با اشاره به اینکه در غزه و فلسطین به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی هزاران انسان آواره و کشته شده‌اند، اضافه کرد: باید از خداوند طلب کنیم تا با لطف و عنایت خود دست دشمن و رژیم صهیونیست را از این مردم جدا کند و مردم مظلوم غزه را بر دشمنان پیروز گرداند.

در این مراسم عموم مردم شهرستان دهگلان، روحانیون، مسؤولان و جمع کثیری از نوجوانان و جوانان دهگلانی حضور داشتند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن