اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

برکات پرشمار سفر معنوی حج بر مومنان

آوای سنت: امام جماعت مسجد النبی بیرجند، سفر حج را یک سفر عشق و سفری از سوی خود به سمت خدا عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا محمد عمر عاشوری بر جای آوردن مناسک حج تمتع را یکی از فرایض مهم دین مبین اسلام و فرضی متشکل از عبادات جانی و مالی دانست و گفت: حج عبادتی است که رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم درباره آن فرمایش می دارد، هر کس که این سفر معنوی را به درستی انجام داده و مرتکب معصیت و نافرمانی پروردگار نگردد در زمان مراجعت مثل نوزاد از مادر متولد شده است.‌

در وعید آن نیز بیان می دارد، هر کس که توانایی رفتن به این سفر را دارد، اما اقدام نکند، در بارگاه الله متعال تفاوتی نمی کند که این شخص یهودی می میرد یا مسیحی، زیرا از اسلام سهمی نبرده است.

مولانا عاشوری تصریح عبادت همراه با شناخت و معرفت را شایسته انسان های مومن و خداشناس خواند و افزود: عبادت چه کوچک باشد یا بزرگ باید نسبت به فلسفه آن به شناخت کافی رسید. هر عبادتی که با شناخت انجام شود، فضیلت آن عبادت بیشتر است و عبادت بدون شناخت حکم رفع تکلیف را دارد، لذا حجی که از احرام و طواف تا مزدلفه، عرفات، منا و قربانی کردن پشت سر می گذاریم، خیر و برکت بسیاری در خود دارد.

امام جماعت مسجد النبی بیرجند با تاکید بر این این مطلب که اعمال مناسک تداعی بخش خاطرات حضرت ابراهیم علیه السلام است، اظهار داشت: آن نبی هم مانند همه ما یک انسان بود، اما نامش در تاریخ بشریت جاودانه ماند.

بنابراین امت محمدی اقتدا به این ایشان را باعث فخر خود می دانند، چون آن حضرت به یگانگی خدای متعال عشق می ورزید. کلمه توحیدی که بارها تکرارش می کنیم و امیدواریم که آخرین جمله ما و در زمان حیات این باشد، هدف و مقصد رسیدن به قرب الی الله است. تلاش کنیم تا محبت غیر الله از دل ما بیرون شود.

مولاناعاشوری در این باره تاکید کرد: سفر حج یک سفر عشق و سفری از سوی خود به سمت خدا می باشد که زائران در میدان عرفات حضور پیدا کرده و رستاخیز آن جهان پیش چشم آدمی تجسم میابد. این لحظه ای است که در آن جز محبت الله نباید محبت دیگری باشد. علما می فرمایند از علائم حج مقبول این است که در زندگی تحول به وجود آید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن