اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

به کلاس قرآن کریم و حفظ باید توجه کافی صورت گیرد

آوای سنت: مدیر مدرسه دارالقرآن سروان در گفتاری به مدیران مدارس علوم دینی، کلاس های قرآن و حفظ را مهمترین بخش مدارس دینی عنوان نمود.

به گزارش خبرنگار آوای سنت مولانا اسحاق سپاهی در سخنانی کلاس های قرآن و حفظ در مدارس علوم دینی را از مهمترین بخش های هر حوزه علمیه دانست و گفت: عدم اهتمام کامل و عدم توجه لازم به کلاس های قرآن و حفظ در مدارس علوم دینی زیانبار است و آثار نا مطلوبی در مدارس و جامعه به جای می گذارد.

وی افزود: مدارسی که شعبه قرآن و حفظ فعالی دارند ۹۰ در صد طلاب کلاسهای علوم دینی آنها از درون خودشان تامین شده و حتی باعث می شود طلابی را به مدارس دیگر معرفی کنند، چون کلاس قرآن کریم و حفظ هر مدرسه محل تربیت و تولید طلبه برای دوره های تحصیلی علوم دینی می باشد و معمولا این نوع مدارس در ده روز دوم شوال برنامه ثبت نام، تقسیم دروس و تنظیم برنامه هفتگی به پایان رسیده و آماده شروع سال تحصیلی می شوند.

مولانا سپاهی با اظهار ابنکه در این مدارس معمولا مناسب‌ترین حقوق ماهانه به اساتید قرآن کریم و حفظ داده می شود وضمن استفاده از اساتید زبده و ماهر، در نظم و مقررات درسی این بخش توجه خاص بعمل می آید ادامه داد: کلاس های قرآن کریم و حفظ مجهز به امکانات رفاهی و کمک آموزشی هستند و بهترین قسمت ساختمان نیز به این کلاس ها اختصاص میابد.

مدیر مدرسه دارالقرآن سراوان عنوان نمود: در مقابل، در مدارسی که شعبه قرآن کریم و حفظ آنها فعال نیست، هنگام ثبت نام منتظر می مانند تا طلاب از مدارس دیگر برای ثبت نام مراجعه نمایند و به همین خاطر ثبت نام تا پایان شوال ادامه دارد. ضمنا تقسیم کتب درسی و تنظیم برنامه هفتگی با تاخیر آخر شوال شروع می شوند و معمولا با کمبود طلبه علوم دینی مواجه هستند؛ حتی گاهی مجبور می‌شوند از طلاب ضعیف، تجدیدی و مردود شده مدارس دیگر بدون معرفی نامه معتبر ثبت نام نمایند تا کلاس علوم دینی به تشکیل برسد.

این استاد اهل سنت تاکید کرد: در این مدارس مشاهده می شود کلاس های قرآن کریم و حفظ محقر و بی ارزش هستند و به آنها توجه خاص صورت نمی گیرد. چنین شعبی که اساس و بنیان علمی و معنوی مدرسه می باشند، از کادر اساتید ضعیف و با کمترین حقوق ماهانه، از بی نظمی و بی برنامه گی و وسایل و امکانات لازم رنج می برند.

مولانا سپاهی خاطر نشان ساخت: لذا شایسته است مدیران و ناظمین مدارس دینی و نیز اساتید محترم هر مدرسه در جلسات مشورتی مدیر و مدرسین که در آغاز سال تحصیلی جهت برنامه ریزی تشکیل می شود، به این مسئله بسیار مهم و اساسی مدارس توجه نمایند.
امیدواریم کلیه مدارس ما با در نظر گرفتن کلاس های قرآن کریم فعال با بهترین اساتید و برنامه های متنوع و بالاترین هزینه در این بخش و مدارس دینی در بخش قرآن کریم و حفظ و نیز علوم دینی بیش از پیش رونق و موفقیت داشته باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن