اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

بیانیه انتخاباتی مولانا ساداتی ، امام جمعه اهلسنت سراوان

آوای سنت : مولانا سید عبدالصمد ساداتی طی بیانیه ای در رابطه با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حمایت خود را از ” آیت الله سید ابراهیم رئیسی” بعنوان کاندید اصلح اعلام نمودند و “مواضع حکیمانه شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید” را به مصلحت و شایسته حمایت و قدردانی دانستند.

*متن بیانیه “مولانا ساداتی” مدیر دارالعلوم و امام جمعه اهلسنت سراوان و رییس شورای عالی علمای شهرستانهای سراوان ، سیب سوران ، مهرستان و گلشن در سیستان و بلوچستان به شرح زیر است :*

بسم الله الرحمن الرحیم
“وَشاوِرهُم فِی الأَمرِ” آل عمران/ “وَأَمرُهُم شورىٰ بَینَهُم” الشورى

انتخابات بعنوان یکی از ابزارهای حضور و مشارکت مردم از امور اساسی در نظام اسلامی است و با توجه به اینکه سرنوشت کشور و ملت را تحت تاثیر قرار می دهد ؛ علمای اهلسنت بدین منظور که از اهمیت بالایی برخوردار است اعلام موضع نموده اند.

با توجه به جایگاه شورا و اهمیت مشورت در تعالیم اسلامی و سیره عملی رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم بویژه در امور مهم و مسئولیت خطیر جامعه اسلامی ؛ برای رسیدن به بهترین نتیجه و اهداف مطلوب “تشخیص علما و نخبگان اهلسنت و رهنمودهای شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید حفظه الله ” بر حمایت از آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعنوان کاندید اصلح اجماع صورت گرفته است.

از آنجا که در دو دوره ریاست جمهوری آقای روحانی؛ هیچگونه اعتنایی به آراء عموم مردم و بویژه اهل سنت نشد و قبل از آن دولتهای به ظاهر اصلاح طلب وعده های داده شده را عملی نساختند ، این موضع گیری صحیح و بجا و در شرایط کنونی به صلاح کشور و مردم است.

اینجانب ضمن حمایت از برنامه های آیت الله رئیسی و معرفی بعنوان کاندید اصلح سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ؛ با تاکید و تایید مواضع درست و صحیح علماء اهلسنت ، “حکمت ، مصلحت و وسعت نظر مولانا عبدالحمید” در چنین شرایط حساس را بجا و شایسته قدردانی و حمایت می دانم.

کردار و گفتار کسانیکه در پی منافع شخصی و دنبال فتنه انگیزی و هتک حرمت دیگران بالاخص علماء شاخص هستند بر خلاف اقدار انسانی و اخلاق اسلامی و آموزه های دینی و هم بر خلاف روش جمهوری است که در آن هر کسی دارای حق رای و در اظهار نظر و اعلام موضع برای انتخاب اصلح آزاد است.

از پروردگار متعال می خواهیم این انتخاب آگاهانه ، موجب رفع مشکلات موجود کشور بالاخص اقتصادی و معیشتی گردد و حقوق آحاد مردم در زمینه های مختلف بدون تبعیض و با گسترش عدالت تحقق یابد.

و من الله التوفیق
سید عبدالصمد ساداتی
امام جمعه اهلسنت سراوان
۲۶/خرداد/۱۴۰۰

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن