اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

بیان آزاد مطالبات از برکات دیدار با رئیس جمهور

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت آستارا، یکی از نکات برجسته در دیدار اهل سنت با رئیس جمهور را بیان آزاد مطالبات از سوی اقوام برشمرد.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عبدالحمید مومنی در گفتگو با خبرنگار ما، عبور از شعار به عمل را از مهمترین خواسته های هر ایرانی و خصوصا اهل سنت کشور در دیدار اخیر با رئیس جمهور خواند و گفت: مطالب عنوان شده در آن دیدار نشان از طرح جامع دولت برای گذر از مشکلات دارد و حساب ویژه ای روی توانمندی نخبگان و علما در جهت امید آفرینی به جامعه باز کرده است. اهل سنت با نگاهی خوشبینانه در این دیدار حاضر شدند. گفتگوی از نزدیک و آشنایی با دیگر اقوام باعث ایجاد محبت و همدلی میان تمام کسانی می شود که می توانند کاری ارزنده برای فرزندان کشور انجام دهند.

از سوی دیگر هجم بالای مشکلات معیشتی توان اقتصادی خانوارها را کاهش داده است، در این مرحله استفاده از ظرفیت نخبگان می تواند راهگشای برون رفت از مشکلات و در جهت امید آفرینی باشد. البته در این امر حیاتی باید اجرای طرح های کوتاه مدت و بلند مدت به مرحله اجرا در آیند.

ماموستا مومنی با یادآوری این مطلب که اکثر نفرات دعوت شده به مراسم دیدار با رئیس جمهور، ارتباط بیشتر و مستمر با مسئولین بلند پایه را به سود کشور می دانستند، افزود: مبنای یک تشکیل از سوی عوامل برگزار کننده پیگیری اهدافی است که به دیانت، فرهنگ مبتنی با فرامین اسلامی و اقتصاد فردی و اجتماعی سود برساند. قطع به یقین دولت نیز بر همین اساس دیدار نخبگان و علمای اهل سنت با رئیس جمهور را جزو اولویت های کاری خود دیده و لذا فضای مناسبی را برای آن ترتیب داده است.

وی ادامه داد: یکی از نکات برجسته در دیدار با رئیس جمهور، بیان آزاد مطالبات از سوی اقوام بود. سالیانه حداقل یکبار دیدار اهل سنت با رئیس جمهور در دولت نهادینه شود تا ارزش کادر دوچندان به چشم آید.

اگر در انجام یک کار، ارزش آن ملاک قرار نگیرد، منفعت به دنبال نخواهد داشت. اگر نخبه ای نتواند حاصل سال ها کسب دانش و تجربه را در جامعه بکار ببندد، سرمایه عظیمی به هدر خواهد رفت. اگر باور داریم که در این شرایط باید امید به جامعه تزریق شود، بنا به گفته رئیس جمهور، دولت باید برای جوانان کار فراهم نماید.

امام جمعه اهل سنت آستارا در این گفتگو خاطر نشان کرد: دولت همچنین باید فاصله خود را با مردم به حداقل ممکن کاهش بخشد. بسیاری از پروژه ها نه تنها در مناطق اهل سنت نشین، بلکه در تمام کشور از گذشته نیمه کاره رها شده اند و به جرات می توان گفت، فشاری که امروز به مردم وارد می آید، حاصل نبود تدبیر در مدیریت های پیشین بوده است. اگر فرد مسئول دلسوز نباشد، فردی که کودکان، نوجوانان و جوانان سرزمین را مانند فرزندان خودش ندیده و در جهت احیای بسترهای کار و درآمد سالم برای ایشان نکوشد، ارمغان کارش جز دغدغه و پریشانی نخواهد بود.

ماموستا مومنی تاکید کرد: نتایج به دست آمده از گذشته بر لزوم تغییر نگاه در سیاست انتصاب افراد برای پست های مدیریتی صحه می گذارد، پس باید بلافاصله روش های کار را اصلاح نمود. همواره ثابت شده است که مدیران محلی بهتر از افراد سایر عمل می کنند. هر استانی برای کشور آورده ای دارد و می بایست از مزایای تولید آن به بهترین نحو بهره مند شود. به نظر می رسد با اعتمادی که به شایستگان اقوام شده است در آینده نزدیک شاهد تحولات مهمی در زمینه های مورد انتظار باشیم. حال که دولت اعتماد سازی را نه فقط یک باور، بلکه یک ساز و کار مطمئن می داند باید با مسئولین همسو عمل کرد.

این عالم اهل سنت اظهار داشت: احترام به مقدسات اسلامی، بسیاری از توطئه های دشمنان در دامن زدن به اختلافات را خنثی خواهد کرد. با پیدایش یک اختلاف، یک ضربه به پیکره وحدت امت وارد می آید. دولت ترک شعارهای بی حاصل را در برنامه گنجانده است. استفاده از پتانسیل نخبگان و علما باید شامل همه ایرانیان شود. باید به انرژی و انگیزه جوانان اعتماد کرده و آنها را در مشاغلی که می توانند انجام دهند، بکار گرفت تا به تجربه فکری و بلوغ ذهنی کافی رسیده و در آینده از عهده امورات مهم تر برآیند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن