اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

بیش از ۳۶۰ مدرسه علوم دینی اهل سنت در کشور ایجاد شده است

آوای سنت : دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: بیش از ۳۶۰ مدرسه علوم دینی برای آموزش معارف اسلامی ویژه اهل سنت در کشور ایجاد شده است.

حجت الاسلام «کاظم لطفیان» روز سه‌شنبه در آیین افتتاح مدرسه علوم دینی محمد رسول‌الله (ص) اهل سنت سرپل‌ذهاب در مسجد قادرالحسینی اهل سنت این شهرستان، افزود: استان کرمانشاه با پیشینه علمی و دینی قوی از گذشته مهد فراگیری و آموزش معارف دینی و اسلامی بوده است.

وی اظهار کرد: مدرسه علوم دینی محمد رسول الله (ص) که در سرپل‌ذهاب افتتاح شد یکی از کانون های درخشان علمی منطقه خواهد شد.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور اضافه کرد: این مدرسه امر آموزش معارف دینی و اسلامی در سطوح مختلف با مجوز شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت را برعهده خواهد داشت.

حجت الاسلام لطفیان افزود: نیاز استان کرمانشاه به کانون های علمی و آموزشی برای فراگیری معارف دینی و اسلامی همچنان وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد مردم استان همت کنند و پایگاه‌هایی که به هر دلیلی تعطیل شده به همت مردم احیا شود و زمینه رشد فرهنگ دینی و مذهبی منطقه فراهم گردد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم گفت: این مدرسه علوم دینی اهل سنت با همت مردم و مومنین اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب ساخته شده که با حضور دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی کشور افتتاح شد.

حجت الاسلام جواد فاطمی‌نسب افزود: امیدواریم این مدرسه محلی برای تربیت علمایی باشد که مدافع اصلی دین و ارزش‌ها هستند.

وی با بیان اینکه سیاست دبیرخانه این است که مدارس علوم دینی تقویت شود، گفت: لازم است از تمام کسانی که مقدمات ساخت و تکمیل این مدرسه را فراهم نمودند به خصوص هیات امنا مسجد قادرالحسینی و امام جمعه اهل سنت سرپل‌ذهاب قدردانی کنم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه گفت: امیدواریم همه بتوانیم در هر جایگاهی قرار می گیریم در جهت خدمت به مردم و تقویت بنیه دینی مردم گام برداریم.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد که تعدادی از روستاها در حریم مرز واقع هستند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن