اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

بی بندوباری و بی حجابی عامل از هم پاشیدگی خانواده ها

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت دهگلان ترویج بد حجابی را باعث سست شدن پایه‌های تحکیم بنیان خانواده ها توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عبدالسلام محمدی در گفتاری به تشریح مبحث ولایت الهی نسبت به مؤمنان پرداخت و گفت: ایمان نشانه طی مسیر حق است و کفر علامت باطل می باشد. مومنان واقعی کسانی هستند که خدای متعال سرپرستی آنها را به عهده گرفته و مطابق با آنچه که مصلحت شان است، عمل می کند.

باریتعالی فطرت خداجوی مومنان را شکوفا می سازد. و در این میان کفار مصادیق طاغوت را به عنوان ولی و سرپرست خود انتخاب می کنند. راه حق یکی و مسیر باطل متعدد هستند، چون راه حق از کلمه نور سرچشمه پیدا می کند که مفرد آمده و در مورد باطل تعبیر به ظلمات شده است.

ماموستا محمدی با بیان این مطلب که آیه قرآن کریم دلالت بر شناخت راه حق و دوری از باطل و همچنین شناخت دشمن دارد، افزود: معنای آیه به ما می‌گوید که دشمنان دین حتی از رسیدن خیر و خوشایندی ناچیز به مؤمنان مکدر می شوند. مومن همواره در معرض توطئه و دسیسه دشمنان قرار دارد و کوچکترین غفلت از استکبار زمینه ساز نفوذ و استیلای آنها را بر امت فراهم می کند.

امام جمعه اهل سنت دهگلان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را یک تکلیف دینی برشمرد و اظهار داشت: خانواده، مهمترین نهاد اجتماعی و شالوده زندگی است که نقش اساسی در انتقال ارزش‌ها دارد و امروز استکبار جهانی با واقف شدن به اهمیت تأثیر عفاف و حجاب در تحکیم بنیان‌های خانواده، درصدد ترویج بی‌ حجابی و از هم گسستن این ارزش مهم در نظام و جامعه اسلامی هستند. رعایت حجاب و عفاف یک تکلیف الهی است که باید مورد توجه همه قرار گیرد. لذا کمرنگ شدن باورهای اسلامی در بین افراد جامعه به ویژه قشر جوان نتیجه تاثیرات تهاجم فرهنگی در زندگی فردی و اجتماعی می باشد.

ماموستا محمدی رعایت عفاف و حجاب را در ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه تاثیرگذار دانست و ادامه داد: متاسفانه امروز تهاجم فرهنگی به علت کم رنک شدن باورهای دینی در حال شکل‌ گیری است که پایه و اساس خانوادها را هدف قرار می دهد. گسترش روزافزون ماهواره‌ها و ترویج بی‌بند و باری در کشورهای جهان اسلام، هدفمند بودن تهاجم فرهنگی فکری و تبلیغی دشمن را می رساند. عفاف و حجاب در جوامع اسلامی مسئله‌ای اساسی است و به همین خاطر بدخواهان تلاش می‌کنند با گسترش بی‌ بند و باری اعتقادات مذهبی مسلمانان را از بین ببرند.

این عالم اهل سنت کورد تاکید کرد: رعایت حجاب و عفاف تنها مختص زنان نیست، بلکه مردان هم باید در این زمینه تلاش و دقت جدی داشته باشند، اگر امروز بحث حجاب مطرح می‌شود این موضوع را تنها نباید به زنان نسبت داد، زیرا رعایت حجاب و عفاف برای مردان جامعه نیز واجب است. خانواده نخستین نهادی می باشد که پیامدهای تهاجم فرهنگی به گونه‌های مختلف در آن شکل پیدا می کند.

ماموستا محمدی در پایان متذکر شد: بــی‌تــوجهی بــه نقــش خــانواده آســیب‌هــای جبران ناپذیری به جامعه وارد کرده و در واقع اصلی‌ترین پایه‌های جامعه را به هم می‌ریزد

رسانه های غربی با تولید محتواهای مختلف ضد فرهنگی به صورت جدی دنبال ضربه زدن به مسلمانان هستند که باید با اجرای برنامه‌های مفید مانع سست شدن پایه‌‌های تحکیم بنیان خانواده ها شویم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن