اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

تاکیدعالم شاخص اهل سنت بر مسئولیت افراد در برابر خانواده

آوای سنت: امام جمعه مسجد خواجه عطا بندرعباس بر پرهیز از خرید و فروش شراب تلاش برای کسب روزی حلال و حفاظت از فرزندان در برابر منکرات تاکید کرد.

به گزارش آوای سنت، شبخ مصطفی امامی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اشاره به برخی ناهنجاری های در بنیان خانواده ها و درون جامعه، حدیثی از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه واله وسلم را مورد تاکید قرار داد و گفت: آن دسته از افرادی که والدین خود را مورد آزار و اذیت قرار می دهند و زنانی که خود را به شکل مردان در می آورند و همچنین اشخاصی که در برابر ناموس شان بی تفاوت عمل می کنند در صحرای محشر لیاقت نگاه به خدای متعال را نخواهند داشت.

وی با اشاره به وظیفه سرپرستان خانواده ها در حفظ بنیان و ارزش های اسلامی در خانه و اجتماع افزود: مردان مسئول امور فردی و اجتماعی زنان محرم به خود هستند و باید از آنها در برابر نگاه بیگانگان حفاظت نمایند. یک مرد مومن در برابر امور داخلی و بیرونی زن و فرزند خود مسوولیت مستقیم دارد و نباید به آنها اجازه ورود به هر مکانی را بدهد.

امام جمعه اهل سنت مسجد خواجه عطا بندرعباس در خصوص رایج ترین عادت بد برخی جوانان به شرابخواری در محافل و مراسمات اظهار داشت: برخی اشخاص عادت به نوشیدن شراب دارند و عمر خود را در این راه سپری می کنند که این گروه وارد بهشت نخواهند شد. همچنین اگر شخصی مالی را ‌بعنوان کمک و یا صدقه به فردی داده و به خاطر آن بر وی منت بگذارد، از گروه جنتی ها خارج خواهد شد.

مدرس حوزه علمیه شیخ ضیایی بندرعباس یادآور شد: در صدر اسلام اعراب شراب را مونس و همدم خود می پنداشتند، اما با طلوع خورشید اسلام این عادت زشت را برای همیشه ترک کردند. شراب مایعی است که عقل انسان را زائل کرده و موجب رفتارهای ناپسند و ناروا می شود.

شیخ امامی متذکر شد: افراد و گروه هایی که بازارهای فروش مشروب را در جامعه رواج داده و باعث تندخویی و کج روی جوانان امت اسلامی می شوند، در روز قیامت با چهره ای سیاه برانگیخته خواهند شد‌. هر کسی که به هر نحو ممکن با توزیع کنندگان شراب همکاری کنند، بخاطر این عمل در پیشگاه باریتعالی شرمنده خواهند شد.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: انسان تا مادامی که آخرین لقمه تعیین شده را نخورد از دنیا نخواهد رفت، پس چه بهتر است که برای تحصیل روزی حلال تلاش کند. امروز افرادی که کارگاه های تولید شراب راه اندازی می کنند، بدانند که درهای کسب مال حلال به رویشان بسته نشده است. سودی که از راه فروش مشروبات الکلی به دست می آید بنیان و انسجام خانواده ها را از هم می پاشد.

شیخ امامی خاطر نشان ساخت: کم نیستند اشخاصی که نماز می خوانند و در صف نماز جمعه حاضر می‌شوند، اما در زمان برگزاری جشن عروسی به نزدیکان خود اجازه گستراندن بساط عیش و نوش را می دهند. وسوسه درونی که از شیطان الهام می گیرند بزرگترین دام های غفلت را سر راه انسان های مسلمان هستند.

امام جمعه مسجد خواجه عطا بندرعباس دین اسلام مخالف برگزاری عروسی و جشن و شادمانی به شیوه اسلامی ندانسته و عنوان نمود: برگزاری مراسمات به روش غیر اسلامی زمینه گمراهی ابدی را برای مردم فراهم می آورد. بنابراین جشن عفاف جوانان خود را با فساد شروع نکنیم. به زندگی نگاه واقعی داشته باشیم و روزگار را در توهم، اوهام و خیال نگذرانیم.

شیخ امامی همچنین گفت: آرامش را در لذت چند ثانیه ای تاثیرات شراب معنی نکنیم. آرامش واقعی را می توان با شرکت در کلاس های قرآنی و احکام پیدا کرد. هر جامعه ای که برای اصلاح خود قدم بر می دارد ابتدا می بایست ریشه های شیوع فساد را از بین ببرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن