اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

تاکید مولانا عبدالحمید بر پیروی عملی از امام حسین و اهل بیت پیامبر

آوای سنت : مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه زاهدان: حادثۀ کربلا یکی از تلخ‌ترین حوادث تاریخ است.

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، روز (۷ شهریور ۱۳۹۹) در مراسم نماز جمعه زاهدان، از واقعۀ کربلا و شهادت مظلومانۀ امام حسین رضی‌الله‌عنه به‌عنوان «یکی از تلخ‌ترین حوادث تاریخ» یاد کردند و بر لزوم «اتباع از سیرۀ عملی اهل‌بیت» در زندگی تاکید نمودند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: وقتی مردم به امام حسین رضی‌الله‌عنه نامه نوشتند و از ناتوانی و بی‌کفایتی مسئولان و مدیران به ایشان شکایت کردند و اعلام کردند که با شما بیعت کرده و شما را نصرت می‌کنیم، سیدنا حسین رضی‌الله‌عنه احساس تکلیف کرد و به دعوت مردم به سمت کوفه حرکت کرد.

خطیب جمعه زاهدان ادامه دادند: امام حسین رضی‌الله‌عنه وقتی مشاهده کرد که مدیران و حکام انسان‌های مستبد و بی‌کفایتی هستند و به حرف مردم گوش نمی‌کنند و نصیحت‌پذیر نیستند و فساد و مشکلات عام شده است، احساس مسئولیت کرده و عازم کوفه شدند.

ایشان ادامه دادند: متاسفانه همین افرادی که امام حسین را دعوت کرده بودند، به‌خاطر طمع دنیا و ترس از جان‌شان نقض عهد کردند و بسیاری با لشکر یزید همراه شده و علیه امام حسین جنگیدند، درحالی‌که امام حسین برای جنگ نیامده بود، زیرا اگر برای جنگ می‌آمد به‌جای زن‌ها و بچه‌ها، هزاران تن از مسلمانان از مکه و مدینه و سایر مناطق به‌عنوان لشکر با ایشان همراه می‌شدند.

مدیر دارالعلوم زاهدان افزودند: وقتی امام حسین رضی‌الله‌عنه به صحرای کربلا رسیده بود، یزیدی‌ها جلوی ایشان را گرفتند و گفتند که باید تسلیم بشوید تا شما را به‌عنوان «اسیر» نزد یزید ببریم. امام حسین رضی‌الله‌عنه فرمود که برای جنگ نیامده‌ام، اجازه دهید به مدینه برگردم، اما آنها نپذیرفتند و امام حسین هم اسارت را قبول نکرد، لذا راهی جز جنگ باقی نماند و امام حسین و یارانش در صحرای کربلا جنگیدند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

ایشان اظهار داشتند: حادثۀ کربلا یکی از تلخ‌ترین حوادث در دنیا بود. در طول تاریخ در جنگ‌هایی که برای حکومتداری و دنیا اتفاق افتاده، بسیاری از علما و صالحین و اولیاءالله کشته شده‌اند، اما نوع شهادت سیدنا حسین رضی‌الله‌عنه در دنیا کم‌نظیر است. در حادثۀ کربلا فرزند رسول‌الله ‌صلی‌الله‌علیه‌وسلم به شهادت رسید؛ کسی که آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم بسیار او را دوست داشت.

مولانا عبدالحمید در ادامه بر لزوم «اتباع از سیرۀ عملی امام حسین و اهل‌بیت» تاکید کردند و گفتند: دوستی با اهل‌بیت جزو ایمان و اعتقاد اهل‌سنت است، اما نکتۀ بسیار مهم آن است که همۀ ما؛ شیعه و سنی، علاوه بر اظهار محبت با اهل‌بیت، از سیرۀ امام حسین و اهل‌بیت نیز اتباع کنیم.

ایشان ادامه دادند: امام حسین و اهل‌بیت پیامبر الله را عبادت کردند، نماز شب خواندند، به فقرا و مساکین رسیدگی کردند، با ظلم و خودکامگی و فساد مبارزه کردند. لذا اصل این است که ضمن تذکرۀ رسول‌الله، صحابه و اهل‌بیت، از سیرت این بزرگان نیز اتباع شود و این بسیار حیاتی و مهم است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن