اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

تخریب پیامبر ناشی از ترس کفار از شخصیت والای ایشان است

آوای سنت: امام جمعه چابهار هدف از حرکات شیطانی و مذبوحانه غربی ها را ناشی از ترس و وحشت آنها ها از شخصیت ممتاز پیامبر اسلام عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالرحمان چابهاری در فرازی وحشت غرب از گسترش اسلام را باعث توهین به پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم دانست و گفت: بنده به عنوان یک مسلمان حتی از شنیدن این کلمات نسبت به مقام عظیم پیامبر خاتم خجالت می‌کشم و حتی شنیدن این نقل قول ‌ها هم سخت است؛ زیرا مقام رفیع پیامبر را هیچ بشری نمی‌تواند درک کند، جز پرودگار عالم که فرمود، این رحمت حتی کفار را در برمی‌گیرد. کتاب‌های زیادی در باب سجایا و مکارم و اوصاف نبی مکرم اسلام نوشته شد و حتی غیر مسلمانان در این خصوص کتاب نوشته‌اند، اما هدف از این حرکات شیطانی که از مدت‌ ها پیش شروع شده این است که دنیا را بهم بزنند و یا می‌خواهند انتقام آن الطاف و مهربانی‌های دین مبین اسلام را بگیرند که همه از تعلیمات عالیه پیامبر سرچشمه می‌گیرد.

مولانا چابهاری افزود: این یک تعبیر الزامی است، چون پیامبر اسلام برای همه جهانیان و حتی به تصریح علما برای کفار هم منشاء رحمت بوده است. وقتی برخورد ایشان را در برخورد با کفار می‌بینیم به این مساله پی می‌بریم که ایشان اصلا لب به نفرین و نابودی نمی‌گشایند و در دعاهای‌ شان هدایت آنها را درخواست می‌کند و این شأن رحمت للعالمین را می‌رساند. استقبال از اسلام و گرایش افراد به این دین مبین بسیار زیاد است و دنیای استکبار و کفر از گرایش مردمان ‌شان به اسلام می‌ترسند و این اقدامات ناشی از ترس و وحشت آنها از گسترش اسلام و گرایش مردم به آموزه‌ های اسلامی می باشد.

از این ‌رو دست به این اقدامات اهانت‌آمیز و مذبوحانه و پلید می‌زنند. در نقاط مختلف دنیا مردم روزبه روز مسلمان می‌شوند و این باعث ترس و وحشت غربی‌ها شده است تا شخصیت حضرتش را به گونه‌ای دیگر معرفی کرده و مورد طعن قرار دهند.

پیشتر نیز امام جمعه چابهار یکی از مهم‌ترین اهداف ارسال پیامبران از طرف خداوند متعال در امر تزکیه خوانده و اظهار داشت: آنها می‌خواستند از مردم مجسمه‌ی بندگی بسازند تا در مردم جذبات عبادی موج زده و انسان‌ ها خیرخواه و مصلح یکدیگر شوند. در مکتب محمدی صلی الله علیه و سلم انسان ‌هایی تربیت شدند به نام صحابه که نور چشم مسلمین هستند. این حسن تربیت آخرین سفیر الهی به یادگار خواهد ماند، در میان ‌شان عشره‌ مبشره فضیلت به خصوص و برتری دارند، کسانی که خداوند متعال به ایشان در همین دنیا بشارت و مژده‌ بهشت داده و هر چند که تمام صحابه بهشتی هستند، ولی این یک امتیاز به خصوص است که شامل ده صحابی گردیده است.

مولانا چابهاری خاطر نشان کرد: ارزش دین مبین اسلام و نگهداری آن بسیار مهم و حائز اهمیت است، این دین را پیامبر اسلام صلی الله علیه و سلم و صحابه با سخت ترین و مشقت ترین حالت نگه داشته و آن را حفظ نمود. داستان آن حضرت علیه السلام برای همگان روشن است، گاهی چنین می شد که چندین ماه در خانه وی و ازواج مطهرات آتشی برای پخت غذا روشن نمی شد، صحابه از جمله حضرت امیرحمزه رضی الله عنه برای حفظ همین دین در حالت دردناکی به شهادت رسید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن