اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ترک جهاد علت خواری و ذلت دنیای اسلام است

آوای سنت: استاد برجسته جامعه الحرمین ‌الشریفین چابهار، دلیل ذلت و بیچارگی وارده آمده به دنیای اسلام را در ترک جهاد عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، مولانا محمد عیسی امیری در سخنرانی مراسم نماز جمعه این هفته چابهار در تشریح واکنش به یک رویداد برآمده از جریان های فتنه ساز گفت: خداوند متعال در قرآن کریم، نسبت به پیشامد یک فتنه‌ فراگیر و از بین برنده قدرت مسلمانان هشدار می ‌دهد. علماء درباره اقسام فتنه به سه نظریه اشاره می دارند که از جمله کفر و شرک، ترک جهاد و همچنین ترک امر به معروف و نهی از منکر هستند. لذا از فتنه ها برحذر بمانیم.

امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنیم. اگر این عمل را ترک شود، جامعه به فاسد دچار شده و گناهانی مانند زنا، دزدی، ربا به فعل عام تبدیل خواهند شد. گناهان نمود یافته و افراد فرمانبردار به حداقل می رسند. در نتیجه عذاب خداوند پیدایش می کند. بدانیم که عذاب فقط مختص گناهکاران نیست و بلکه اهل عبادت نیز هم به‌ خاطر ترک امر به معروف و نهی از منکر به عذاب مبتلا خواهند شد.

مولانا امیری با استناد به روایتی در این خصوص اظهار داشت: باریتعالی به جبرئیل علیه السلام دستور به نابودی منطقه ای را صادر کرد. جبرئیل فرمایش کرد که در آن حدود شخصی عابد و بنده نیک سکونت دارد. خدای متعال دستور داد که ابتدا خانه آن شخص نابود شود، زیرا که وی گناهان مردم را دیده، لیکن امر به معروف و نهی از منکر انجام نداده است.

استاد برجسته جامعه الحرمین ‌الشریفین چابهار ضمن اشاره به بیان گهربار نبی مکرم صلی‌ الله ‌علیه‌ وآله وسلم افزود: آن حضرت تاکید می دارد که اگر شما منکری را مشاهده کردید، آن را با دستتان منع کنید و اگر توان این کار را نداشتید با زبان منع کنید و اگر قدرت منع با زبان را ندارید در قلب خود این منکر را بد بدانید و برای آن دعا کنید تا که از بین برود.

قرآن کریم اصول دعوت را برای ما بیان کرده است چنانچه وقتی خداوند حضرت موسی علیه‌السلام و حضرت هارون علیه‌السلام را به طرف فرعون فرستاد تا با او کمال آرامی و نرمی سخن بگویید. برخی از علماء، علت پیدایش فتنه را در ترک جهاد می دانند، پس زمانی که جهاد ترک شود، کافران در برابر اهل امت قد علم می‌کنند. همچنان که که امروز می‌بینیم که آنها در کشتن مسلمانان هیچ پروایی ندارند. امروز این ذلت و بیچارگی که برای ما مسلمانان آمده به سبب ترک جهاد است که جرثومه فسادی مثل اسرائیل بی هیچ ابایی کمر به قتل مسلمانان می بندد!

مولانا امیری با انتقاد از رفتار مدعیان حقوق بشر در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه عنوان کرد: حقوق بشری وجود ندارد و منظور غربی‌ ها از حقوق بشر، محافظت از جان مردم آمریکا و اروپا و حتی سگ ‌های شان است! آنها برای جان مسلمانان اهمیت نمی دهند و در عین باید پرسید که چرا عده‌ ای از مسلمانان دنباله‌ روی غربی ها را می کنند!

تا قبل از سال هزار و نهصد و چهل و پنج، دولتی به نام اسرائیل در نقشه جغرافیایی جهان وجود نداشت و شماری یهود افراطی، تروریست و آدم‌ کش توسط بریتانیا وارد سرزمین فلسطین شدند. آیا حق این است که صهیونیست‌ ها که خود از ظلم هیتلر فرار کرده بودند به قتل و ‌عام ملت فلسطین بپردازند!
خطیب نماز جمعه چابهار، مفاد کنفرانس اخیر تحت عنوان حرمت اقصی به میزبانی پاکستان را پایان دادن جنگ در غزه و اخراج اسرائیل از سرزمین های اشغالی دانست و یادآور شد: امروز دنیا از اسرائیل آتش ‌بس در غزه را می خواهد، اما ما می‌گوییم اسرائیل باید از کشتار مردم غیرنظامی دست کشیده و سرزمین را ترک کند. در غیر این صورت بر امر جهاد پایانی نخواهد بود. ادعای برخی مبنی بر تشکیل دو دولت در یک سرزمین، خطا است و نباید مرتکب این اشتباه بزرگ شد، زیرا فلسطین به صاحبان اصلی آن تعلق دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن