اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

تمسک به قرآن راه نجات از فتنه یهود و نصارا

آوای سنت: امام جماعت مسجد النبی تربت جام، تمسک به قرآن کریم را راه نجات از ظلم و ستم یهود و نصاری دانست.

به گزارش آوای سنت، مولوی عبدالکریم ساعدی در سخنانی با تاکید بر شکر نعمت در فرازی از بیانات قرآن کریم نعمت های روی زمین را غیر قابل شمارش خواند و گفت: بزرگترین نعمت خدای متعال وجود دین در زندگی ها می باشد، پس هر کس در صبح و شام سه مرتبه با کلام، شکر وجود الله، شکر دین و شکر امتی بودن در دین محمد مصطفی صلی الله علیه وآله ولم را بر جای آورد از جمله رستگاران خواهد بود.

همچنین وعده قرآن به آن گروه از انسان ها است که اگر قدر نعمت ها را ندانند، عذاب الله بر ایشان بسیار شدید خواهد بود. امروز هر مشکلی که در دنیای اسلام قابل مشاهده شده است به خاطر تخطی از روش آن حضرت می باشد. در صدر اسلام یاران رسول الله در زندگی و عبادت از پیامبر خود تقلید می کردند و از روش های منافقین بیزار بودند.

مولوی ساعدی ضمن یادآوری وجود بلایای طبیعی در همه طول تاریخ حیات بشر، روش نبی مکرم و اصحاب بزرگوار را پناه بردن به خانه خدا در زمان قهر طبیعت دانست و افزود: هرگاه که باد شدید می شد. هنگامی که طوفان طغیان می کرد و یا آسمان با رعد به غرش در می آمد، جماعت به همراه آن حضرت در مسجد می ماندند تا وضعیت به امر الهی مساعد می شد. مسجد در صدر اسلام مامن و مکانی امن تر از خانه به حساب می آمد، اما امروز برخی امت از مسلمان بودن تنها اسم آن را یدک می کشند و الزام به حضور در مسجد را سالی یک ماه و آن هم در ایام شریف رمضان قرار داده اند.

امام جماعت مسجد النبی تربت جام راه نجات از فتنه های عصر تکنولوژی را در اجتناب از منکرات برشمرد و تاکید کرد: اگر امت به روش صدر اسلام بازگشت کرده و قرآن را سر لوحه قرار بدهند، یهود و نصاری هرگز نمی توانند بر آنان ظلم روا دارند. تنها راه نجات بشریت از چنگال ظلم و ستم تعالیم آزادی بخش اسلام است.

هر گاه در یک جامعه بی حیایی و بی بند و باری ترویج یابد در آن جامعه بیماری های گوناگون و جدید پیدا خواهند شد. هر قومی که در معاملات خیانت کند پادشاهی ظالم بر آنها مستولی خواهدگشت. اگر مسلمانان زکات ندهند باران که رحمت الهی است، نخواهد بارید.

مولوی ساعدی همچنین متذکر شد: هر قومی که عهد و پیمان خود را با خدا و پیامبر بشکند، تقدیر الهی بیگانگان را بر آنان مستولی کرده و هر ملتی که مطابق شریعت دین و دستورات قرآن رفتار نکند، دچار اختلافات خانوادگی می شوند، پس باید توجه داشته باشیم آنچه در اطراف ما می گذرد نتیجه اعمال خودمان است. روز جمعه را محل استراحت و صرفا تفریح قرار ندهیم. جمعه از زمان پیدایش آدم علیه السلام که در این روز مبارک خلق گردید و به بهشت داخل شد. قیامت نیز در جمعه اتفاق خواهد افتاد که آن هم دارای اهمیت فراوان است.

این عالم اهل سنت در پایان گفت: جمعه در حقیقت روز نظافت و شرکت در نماز مساجد جامع می باشد، زیرا نماز فضیلت نماز آن بیش از سایر نمازها و همراه با جماعت است. برای همه ما اتفاق افتاده است که در مواقعی دچار تگنا شویم و یک نماز و حتی یک دعا، کار ساز و گره گشا بوده است، چون نماز و دعای لحظه گرفتاری خالص و عاری از هیچ گونه ریا است.

در قیامت گرفتاری بسیار بزرگی در انتظار است و اکنون که در قید حیات هستیم باید دست به دعا برداشته و با خلوص نیت از باریتعالی بخواهیم نجات را قسمت ما و همه امت گرداند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن