اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

توهین و اهانت به قرآن نشانه سقوط فرهنگی غرب

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت جرگلان، هلاکت ابدی را سرنوشت دشمنان خدا و قرآن عظیم الشان توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت: رحیم آخوند صمدی در گفتگو با خبرنگار ما تکرار هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در یک کشور به اصطلاح متمدن و مدعی دموکراسی را نشانه نبود بیداری ایمانی در نزد فعالان تندرو و همجنس گرا در غرب دانست و گفت: پرسش اصلی این است که اگر یک مسلمان کتاب انجیل و تحریف شده مسیحیان را در غرب به آتش می کشید، آیا این عمل به حساب آزادی عمل و بیان اندیشه گذاشته می شد؟ آیا اگر یک شهروند سوئدی کتاب قانون اساسی مجلس آن کشور را در میدان عمومی به سخره بگیرد، آیا او را یک اندیشمند آزاد و لگوی نسل نو اندیش فرض خواهند کرد؟

توهین و جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم در ایام تقارن با عید قربان و مناسک حج تمتع چیزی جز جهل شدید و مفرط در عاملان جسارت به کتاب آسمانی را نمی رساند. دولت سوئد با آنکه می داند توهین به قرآن احساسات همه ملل مسلمان را سخت جریحه دار می کند، بارها دست به صدور مجوز درباره چنین گستاخی هایی زده و زمان آن رسیده است تا بلافاصله از سوی کشورهای اسلامی تحت تحریم قرار بگیرد.

آخوند صمدی با یادآوری مطلب که سرنوشت رقت انگیز امثال سلمان رشدی ملعون باعث عبرت سایرین نشده است، افزود: قرآن کتاب کامل شده ادیان دیگر است که در متن آن به بررسی سرگذشت انسان از دوره حضرت آدم تا پیامبران اولاعزم و زندگی انبیاء دیگر مانند سلیمان و یوسف علیهم السلام که نقش مهمی در جریان های اجتماعی عصر خودشان داشتند، می پردازد. از حضرت عیسی علیه السلام و ماجرای اصحاب کهف که آیه ای نیز در اینباره نازل شده، به تفصیل سخن می گوید. بدین جهت قرآن، یک کتاب مقدس و کامل تنها برای مردم یک محدوده مشخص حغرافیایی نیست و بلکه برای هدایت تمام بشریت نازل شده است.

امام جمعه اهل سنت جرگلان تاکید کرد: تقاوت آشکار میان غرب با اسلام این است که ما همه انبیاء بزرگوار را محترم دانسته و اسامی فرزندان خود را به نام ایشان مزیین می کنیم، اما قوانین بیمارگونه برخی ممالک غربی از بیگانه بودن شان با مقوله دین حکایت می کند. آنها درک صحیحی از زندگی پس از مرگ ندارند و این مسئله در زندگی شان از یک قرن پیش نمود بیشتری پیدا کرده است. با وجود پاره ای اختلافات در میان ملل مسلمان، حرکت قرآن را آنگونه می شناسیم که برای حفظ جایگاهش جان های زیادی از صدر اسلام تا به اکنون تقدیم شده است، پس جسارت به کلام رب العالمین هرگز چیزی از ارزش آن کم نمی کند. بدبخت واقعی کسانی هستند که امروز مورد نفرین امت مسلمان واقع شده و پرده از چهره کریه خود بر می دارند.

آخوند صمدی واکنش به جسارت علیه ساحت مقدس قرآن عظیم الشان را مطابق با قوانین الله متهال خواند و عنوان نمود: بدون شک صاحب اصلی قرآن انتقام سختی از هتاکان خواهد گرفت، لیکن وظیفه ما این است که نسبت به هرگونه حرمت شکنی موضع گرفته و پاسخ کوبنده ای به دشمنان کلام الهی بدهیم. آنها باید خشم دنیای اسلام و اتحاد مثال زدنی میان امت را به چشم بینند. فریاد الله اکبر خار دشمن دشمان اسلام در همه قرن ها بوده است. یهود از همان زمان که می خواست بر تربت پاک نبی مکرم اسلام جسارت کند تا امروز که به مسجدالاقصی ظلم می ورزد، سیاست دشمنی را دنبال کرده و با خدا و قرآن آشتی نخواهد کرد تا روزی که سیه بخت شده و توسط رزمندگان مسلمان به هلاکت در آید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن