اهل سنت ایرانعمومی
موضوعات داغ

تکرار توهین به مقدسات مذاهب اسلامی از تریبون های سراسری

آوای سنت : بی احترامی برخی از افراد به مقدسات مذاهب اسلامی در ایران اسلامی متاسفانه مکان و زمان خاصی نمی شناسد و هر از چند مجریان و دست اندرکاران تریبون ملی از شبکه ای و به بهانه ای اصحاب نزدیک رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم مورد بی مهری خود قرار می دهند.

از چندی پیش و با شیوع بیماری کرونا در کشور، رسانه ملی جهت جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزان، اقدام به تدریس کتب مقاطع مختلف تحصیلی از شبکه آموزش نموده است.

امروز یکشنبه بیست و چهارم فروردین ماه معلم کتاب اجتماعی پایه پنجم دبستان به تشریح درس نهم از کتاب هدیه آسمان و درس هجدهم از کتاب مطالعات اجتماعی پرداخت که در آنها به وقایع پس از آخرین حج نبی مکرم اسلام صلی الله علیه واله وسلم و اتفاقات پس از رحلت ایشان می پردازد.

معلم مذکور در این برنامه بر اساس آنچه که در ذهن خود انباشته است، ضمن تشریح مسائل مورد اختلاف، انتخاب ابوبکر صدیق، عمر فاروق و عثمان ذی النورین رضی الله عنهم اجمعین به عنوان جانشینان نبی اکرم را عملی اشتباه از سوی مسلمین صدر اسلام عنوان نموده و تلاش کرد سه خلیفه نخست مسلمین را منفعل، به درد نخور و ناکارآمد معرفی کند!!
وی در حالی که آثار نارضایتی از وقایع صدر اسلام در چهره اش نمایان بود، سپس با توهین به معاویه رضی الله عنه، وی را حاکمی ظالم و مستبد برشمرد که برخلاف مصلحت مردم زمان خود عمل کرده است!!

ابوبکر صدیق رضی الله نزدیکترین صحابه به نبی مکرم در راستگویی و در صداقت شهره عام و خاص زمان خود بود و پیامبر عظیم الشان به حق به وی لقب صدیق داد. عمر فاروق رضی الله عنه در راه اعتلای دین اسلام خدمات فراوانی را به ثبت رساند. آن حضرت با شکست دادن امپراطوری قدرتمند و سر تا بن دندان مسلح ایران و روم،خلاق ترین رزم آوران زمان خود را به حیرت وا داشت و حصرت عثمان رضی الله عنه از سوی نبی اکرم مفتخر به لقب ذی النورین گشت. همان که حضرت علی رضی الله عنه تلاش بسیاری کرد تا از شکل گیری دامن فتنه بر علیه حکومتش ممانعت نماید، اما سرانجام در حال روزه و در حین تلاوت قرآن کریم جام شهادت را نوشید و به سرور دو عالم و جمع یاران سفر کرده اش پیوست.

به دفعات دیدیم که رهبر معظم انقلاب با بیاناتی صریح ضمن محکوم کردن هرگونه توهین به مقدسات مذاهب اسلامی فرد توهین کننده به مقدسات اهل سنت را شیعه انگلیسی توصیف نموده اند. ایشان چندین بار در سخنرانی های وحدت بخش شان از حضرت عایشه سلام الله علیها بعنوان ام المومنین یاد کرده است. مع الوصف هر از چند شاهد تکرار تاسف بار موضوعات ضد مذاهب اربعه از رسانه ملی هستیم. این قبیل موارد غالبا اعتراض جامعه اهل سنت را به دنبال داشته و نهایتا همه چیز با عذرخواهی دست اندرکاران برنامه خاتمه میابد!!

در شرایطی که کشور را بیماری کرونا فرا گرفته و در حالی که که به ماه مهمانی خدا نزدیک می شویم، پرداختن به این موضوعات اختلافی آن هم از رسانه ملی نمی تواند هیچ دلیل و توجیه عقلانی به همراه داشته باشد. توهین به مقدسات مذهبی در کتاب های درسی هیچ پیامدی جز تشدید دامنه اختلافات میان فرق اسلامی ندارد و لازم است فراکسیون اهل سنت مجلس به وزیر آموزش و پرورش نسبت به اصلاح این گونه مطالب تذکر جدی بدهد‌.

آیا اگر اکنون در ایام هفته وحدت بسر می بردیم باز هم مشابه چنین برنامه هایی از شبکه سراسری پخش می شد؟ آیا نه این است که با توهین به مقدسات مذاهب اسلامی هیزم به آتش اختلافات ریخته و بهانه دست دشمن می دهیم؟! آیا در زمانی که تریبون ملی کشور خودمان احساسات پیروان مذاهب اربعه را با توهین به مقدساتشان جریحه دار می کند، می توان انتظار داشت که میانمار و هند و امثالهم با دست زدن به کشتار انسان های بی گناه احساسات دنیای اسلام را جریحه دار نسازند؟ آیا زمان آن نرسیده است تا به شعارهای وحدت بخش جامعه عمل بهتری بپوشانیم؟
***مطلب ارسالی از طرف یکی از کاربران آوای سنت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن