اهل سنت ایرانعمومی
موضوعات داغ

تکمله ای بر بیانات مولانا عبدالحمید در زمینه انتخابات زاهدان

بررسی دلایل ناکامی اهل سنت در انتخابات مجلس زاهدان

آوای سنت: بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید ،امام جمعه اهل سنت زاهدان در سخنرانی خودشان در روز گذشته(شانزدهم اسفندماه) به بیان برخی از واقعیات تلخ در انتخابات حوزه انتخابیه زاهدان پرداختند.

بنده به عنوان یک فعال سیاسی اهل سنت بلوچ در زاهدان، با فرمایشات حضرت مولانا در زمینه علت بروز نتایج ضعیف اهل سنت در انتخابات اخیر کاملا موافق هستم.خوشبختانه در این دوره از انتخابات با توجه به بازشماری صندوق های شبهه دار در زاهدان، برخی از شک های مطرح شده در زمینه سلامت انتخابات رفع گردید .بنابراین نمی توانیم مساله ای تحت عنوان تقلب یا تخلف را مطرح نماییم.

درد اصلی ما در این دوره از انتخابات عدم انسجام نیروهای سیاسی اهل سنت و عدم تمکین کاندیداها به برخی از راهکارهای پیشنهادی بود.

برخلاف بعضی از دوستان بنده با این عقیده که رد صلاحیت برخی از چهره ها باعث ناکامی ما شد موافق نیستم.من اعتقاد دارم ما با نیروهای موجود که بین شان کاندیداهای شاخصی هم بودند، راحت می توانستیم حداقل یک کرسی نمایندگی زاهدان را بگیریم.اما با برخی از خودخواهی ها و دخالت های شبهه ناک چند تن  از چهره های مذهبی، نتیجه خوب برای ما حاصل نشد.

شاید در این دوره از انتخابات بهتر بود چهره های مذهبی در فرایند تلاش های نیروهای سیاسی برای وفاق و همدلی دخالت نمی کردند.توصیه حضرت مولانا هم بر عدم مداخله بود.اما در نهایت دیدیم که برخی از حوزویان با دخالت های نادرست خود بر آتش اختلاف و چند دستگی دامن زدند.

اگر اهل سنت زاهدان بخواهد از انتخابات دوم اسفند درس بگیرد ،مهم ترین درس این انتخابات ضرورت گذشت و ایثار برای رسیدن به هدف است .به فرمایش حضرت شیخ الاسلام ما در این انتخابات انسجام داشتیم ،اما طرف مقابل ما انسجام داشت و نتیجه هم گرفت.

واقعیت این است که در بین اهل سنت زاهدان یک طیف قوی از فعالان سیاسی و دانشگاهی فعالیت دارند.این طیف که بنده نیز یکی از آنها هستم انتظار داریم در فرایند تصمیم گیریهای کلانی که بنام اهل سنت انجام می گردد به نظرات ما هم توجه گردد. اگر این بی نوجهی ادامه پیدا کند همین چند دستگی در دوره های آینده هم ادامه خواهد داشت.

ملازهی زاهدان

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن